Left To Tell

Just nu pratar vi om The Genocide in Rwanda in Social Studies. Mycket intressant ämne kan jag meddela.
Idag fick vi även möjligheten att prata med författaren av "Left To Tell" som skrevs av Immaculée Ilibagiza över skype. Immaculée är en av få Tutsis som överlevde the Genocide.

Innan vi pratade med henne så läste våran lärare några utdrag från hennes bok. Av det jag hörde tyckte jag den verka jätteintressant (älskar självbiografier!). Så efter skolan sprang jag till skolans bibliotek i hopp om att ingen hunnit låna det enda exemplaret de har.
Turen var på min sida och boken är nu min , i några veckor i alla fall. Dock kommer jag inte behöva veckor då jag redan läst halva boken på 4 timmar. Kunde inte slita mig, så röranade. Det är helt sjukt vad de gick igenom.
Jag rekomenderar den boken verkligen. Hoppas ni alla har någon tillgång till att läsa den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0