Slänger in ett snabb inlägg

Har haft fullt upp denna vecka och så kommer även min helg se ut.

Men vill bara skriva att thanks god att mina betyg inte spelar någon som helst roll här. Jag trodde jag hade lätta kurser denna termin, höhö, man kunde ju hoppas.
Hade A i alla mina ämnen till en början, för att jag gjorde alla h/w jag fick. Men sen börjde vi få en massa test + quiz och nu har det bara droppat.
Har inte underkänt i något ämne, so I mean that is a good thing.

Först hade jag en tanke på att printscreena mina grades jag har fått i mina kurser, but naah. Vill inte skrämma er för mycket.

Problemet är inte att det är svårt(och kanske lite) utan att det är så himla mycket. Så till varje test så har vi så mycket vi måste ha memorizerat (?).
Jag vet många utbytesstudenter som har lyckan att hamna i en skola som har multiple chocie. Tänk om jag kunde ha den lyckan också. But nooo, här är det essay questions som gäller.

Sen också i en klass så är varje test värt typ jättemycket points. Som senaste testet vi hade var värt 60 points och det vara bara 15 frågor. Så ni som är bra på matte ränknade snabbt ut att varje question var värt 4 poäng styck. Jag hade lyckan att bara få ett fel så slutade med 56/60 vilket gav mig att A-. Inte ett A+ inte ett rent A nej utan ett A- genom att jag hade ETT fel. Fattar ni då hur svårt det är att få bra betyg?

Jag är bara så irreterad just nu, jag blir typ galen. Varför kan jag inte vara en av de som har väldigt lätt att memorizera saker? Då skulle skolan hära inte vara något problem.
Men nopp jag är en av de med ett väldigt dåligt minne.



This is how I feel right know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0