Helgen 2/26 - 2/28

Fredag 2/26: Skola, test, inlämningar you name it för hela bunten. Skulle ha haft choirlesson after school men in lärare fick förhinder så var tvungen att ställa in lektionen. Gjorde inte mig så jättemycket då jag kunde åka hem direkt efter skolan och hoppas att min mamma och pappa fortfaranade var vakna. Pratade med pappsen för första gången på en månad, så det var välbehövligt.
På kvällen åkte jag hem till Clara sen kom Henry och plockade upp oss. Vi åkte till Noodels och åt mat sen åkte vi till Starbucks och tog en jättegod White chocolate mocka, mums! Sen åkte vi bidare till ProBowl där vi mötte upp Rob and Jimmy. Jag mötte hur många som helst som jag känner där, så det är tydligen där man ska hänga, nu vet jag det!

1. Kelsey
2. Friends....no comments....I love you guys!
3. En lärare gick runt med en pingvin pyjamas för att samla in pengar till FFA. Fick inte riktigt med hennes pyjamas då hennes medhjälpare ville vara med på bild också :-)

Lördag 2/27:
Idag så åkte jag och några utbytesstudenter i min grupp och åkte skidor. Hade hört att det inte direkt var någon backe så skulle inte ha för höga förhoppningar. Istället för att bli besviken för att jag inte kan åka skidor skidor så tänkte jag att idag är det min tur att testa på snowboarding. Har gjort det en gång förut men det var MÅNGA år sedan. Allting går jättebra tills jag ska hoppa av stolslifen för andra gången. Jag har lite för långsam och liften gick lite för snabbt vilket gör att jag tappar balansen och landar på min armbåge. En fruktansvärd smärta går genom hela armen.
Medan jag låg där och ville skrika av smärta börjar liftkillen (som ser till att alla kommer av bra)  att skälla på mig för tydligen att jag ivägen för alla andra åkare som måste komma av liften. Stoppar han liften? Nej. Hjälper han mig upp? Nej. J*vla idiot.....sorry.
Jag gav upp snowboardingen och satt på mig ett par skidor istället, kände mig lite säkrare på skidorna än snowboarden.
Från en början kunde jag röra min underarm helt normalt bara att armbågen gjorde jätteont. Men när jag kom hem runt 8 timmar senare coh hade min armbåge helt låst sig, kunde inte röra min arm överhuvudtaget. Så jag och Tim tog bilen in till akuten. Efter att ha spenderat två timmar framför hockeymatch och pratat min 6 olika läkare som alla kliade sig i huvudet för att det inte kunde förstå var det var för fel på mig så skickade de hem mig med en mitella (?). Om smärtan inte gått över inom en vecka så måste jag åk in igen, yäy.

1. Järngänget
2. Två utav backarna
3. That is me

Söndag 2/28:
Vaknade runt 9 pratade några minuter med papps för att förklara läget med min armbåge. Gick ner till köket och åt lite frukost. Tog en dusch sen kände jag bara för att somna om igen. Sagt och gjort vid 10 låg jag i min säng igen och vaknade inte upp förens vid 3, najs work.
Satt mig och kollade på guldmatchen mellan USA-Canada, vilken match, vilken match.
Vid 6 så kom två familjer hem hit, båda har äldre döttrar som båda är vänner med Camryn (min hostsister) så det är familjerna känner varandra. Mycket god mat hade vi och mycket trevligt sällskap.
De lämnade precis så nu ska jag nog ta mitt pick och pack och gå och lägga mig, är trötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0