Mina kurser @ Semester 2

Algebra 2: Precis som förra terminen ingenting speciellt. Vi är typ samma elever som hade algebra 2 med mr. Nuthals första semestern. Några nya vilket känns skumt just nu men kommer väl kännas normalt efter ett tag.

Social Studies: Saknar min kalss hour 12. Tror jag kommer byta tillbaka till hour 12. Samma lärare och allt men eevern skit, booooring elever. Seriöst, inga roliga överhuvudtaget och vi är typ bara 15 elever hour 2. mer än hälften av de har grönt,lila eller blått hår. Alltså inget illa menat, det var bara lite speciella.

Choir: Ingenting som har ändrats överhuvudtaget. Samma gamla goa glada elever.

Small Animal and Horse Care: Ok, vet bane mig inte hur jag ska göra med denna klass. Vi är 13 elever, de flesta halvskuma. De flesta är där för det får science poäng för den kursen och det är typ den enda kursen som bara är en semester och man går science poäng för. Sen är det två tjejer som gör mig gaaaaaaaaaalen. De tror de är bäst och vet allting. En sitter framför mig och en bakom och de pratar med varandra typ hela tiden. Och läraren, stackarn var typ jättenervös. Han pratade om allting, massa konstiga saker som inte ens har någonting med kursen att göra.
Jag vill verkligen ta kursen men vill ju ha lite kul också...men som alla andra kurser vill jag ge den en chans. Det kanske bara är så att det känns konstigt i början innan vi kommit igång.

Study hall: We are freaking ETTHUNDRAFYRTIOEN elever i samma rum, ok ett ganska stort rum men ändå. Det finns 141 platser, så varenda plats är fylld. Tycker inte alls om det. Vill sitta i ett litet rum igen med bara 20 elever, I miss Mr. Breen :-(

Adv. comp: Kommer digga den här klassen. Alla essay gör vi genom google docs vilket underlättar saker väldigt mycket. Klassen är störtskön och läraren lika så. Vi asvlutade lektionen idag genom att kolla på Svampbob Fyrkant, haha!

Lunch: Har gått från att ha lunch vid 10 till att ha lunch vid 12. Sen också gått från att ha 400 elever i samma lunch till att ha 70. Riktigt skönt faktiskt då det inte bildas någon lunchkö :-) Sen är ju personerna jag sitter med så himla roliga!!

Sociology: Klassen är väl helt ok. En del roliga människor. Jätteblandat med åldrar, roligt...nja but whatever. Vår lärare Mr.Martin är så himla roliga så jag tror detta kommer bli en rolig klass.

Intro to law: Hm....borde byta ut den här kursen. Eller asså det verkar rolig på ett sätt då vi kommer åka på en massa fieldtrips till jail, courthouse ect. Men asså jag är inte intresserad av law överhuvudtaget....men det är så roliga människor i den så vill egentligen inte byta....

men jag tror jag kommer byta åt Social Studies till Photography and Intro to law to Social Studies. But we will see, will give everything a change first.

Kommentarer
Postat av: Håkan

"we will give everything a change first".



Way to go honey! <3

2010-01-26 @ 21:34:57
Postat av: maria

sent svar här, fast jag har ju inte haft internet o så.. men sjukt kul att bo i usa :D:D

2010-01-26 @ 22:05:24
URL: http://mariadaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0