Discovery Tour (March 29 - April 5)

I was going to divied my Discovery Tour resa i dags inlägg. Men har nu bestämt mig för att bara skriva kortfattat om varje dag i ett inlägg istället.
Mindre för mig att skriva och mindre för er att läsa. Har nämligen inte tid att sätta mig ner och skriva 8 dags inlägg, I hope you guys understand!


Måndag March 29:
Dagen började med att ta flyget från Green Bay vid 11, på flyget mötte jag en annan utbytesstudent som skulle på samma ställe som jag. Vid satt brevid varandra mellan Green Bay och Chicago. Mellan Chicago och LA satt vi inte brevid varandra till en början men ett trevligt ungt par bytte plats med Max så vi två kunde sitta brevid varandra (tack!).
Väl framme i LA började väntan på alla andra. Vi (inte bara vi två utan många andra utbytesstudenter) satt och väntade mellan klockan 3 to 7. Väldigt uttråkande, jag menar hur mycket kan man göra på en freaking flygplats?
Anyway vid 7 kom vår busschafför och plockade upp oss och körde oss till hotellet. Där fick vi cirkus en halvtimme att fräscha till oss, sen bar det iväg to dinner.
Kom tillbaka till hotellet runt 10 och alla däckade ganska snabbt.

Bild 1: Gruppen som spenderade mest tid av alla på flygplatsen.
Bild 2: My dinnertable, älskade människor.
Bild 3: Julia and me @ pool.

Tisdag March 30:
Frukost började vid 7am w/ Julia (<3). Vid 8 var alla andra uppe och påklädda med frukost i magen. Då begav vi oss på en rundtur vi aldrig kommer glömma.
Vi såg Walk Of Fame, Marilyn Monroe house (där hon även dog), Hollywood Bowl (medan de höll på att sätta upp scenen för Paul McCartney som skulle uppträda senare på kvällen), Farmers Market (dock ingen kändis), Guinness World Records, Wax Museum, Hollywood Sign, Santa Monica and more.
Kvällen avslutades med lek i poolen med söta människor.

Bild 1: Two Sweeds @ Greta Garbo
Bild 2: Anne, Julia, Moi and Josie @ The Hollywood Bowl
Bild 3: Johnny Deeps hand and mine
Bild 4: Moi and Julia @ Wax Museum
Bild 5: Moi and Spiderman
Bild 6: Julia and Moi

Onsdag March 31:
Frukost vid 7 w/ Julia som vanligt. Dagens agenda var Universal Studios. Väderprognosen sa att det skulle regna, men vi lyckades övertala vädergudarna att hålla regnet borta, så vi fick sol hela dagen.
Denna dag får beskrivas i bilder istället för i text. (har för många bilder, kolla facebook have a lot of pictures there)

Bild 1: me and Julia
Bild 2: Desperate Houswife
Bild 3: Moi

Torsdag April 1:
Frukost @ 7 w/......Julia!
Den största delen av dagen spenderades i bussen (jag trodde inte att sitta på en buss i flera timmar kunde var roligt, it was freaking hilarious!).
Vi körde från LA to...Las Vegas. Fy sjutton vad coolt detta ställe var, amgaad. Spenderade dock lite för mycket pengar på onödiga saker (nej, inga strippor), but what to do. Jag vet ju inte om jag kommer tillbaka till Las Vegas.

Bild 1: Thailand, Germany, Denmark, Denmark and Sweden
Bild 2: Las Vegas baby
Bild 3: Cool vattenshow
Bild 4: USA, Germany, Spain, New Zeeland, Denmark and Italy

Fredag April 2:
Frukost at 7, like always. Kanske inte behöver skriva det något mer jag tror ni vet att jag åt frukost vid 7 med Julia alla dagar anyway.
Dagen spenderades i solsken, fötterna i vattnet, på en båt på Colorado River. It was wounderful! Brände mig som en freking kräfta, hade solskyddfaktor men tydligen inte tillräckligt.
Senare på kvällen åkte vi lite buss till ett hotell nära Grand Canyon.

Bild 1: Läs och Lär
Bild 2: Gruppbild
Bild 3: Julia, Jag och Dan
Bild 4: Canyon
Bild 5: Kräfta

Lördag April 3:
GRAND CANYON! B-E-A-UTIFUL!!!
Detta får bli bilder and no text, går inte att beskriva.
Kvällen spenderades med 3 timmars B-U-S i poolen.

Bild 1: Gruppbild
Bild 2: Grand Canyon
Bild 3: Lost
Bild 4: Underbart
Bild 5: Me and Julia

Söndag April 4:
Took the bus down to Phoenix. Lite surt att vi kom dit runt 5 på kvällen och bara fick spendera en halvtimme utomhus, för vädret var AWESOME! i mean freaking amazing. But what to do.
Sista kvällen, it was really sad. Men vi var ett roligt gäng som hängde ihop i ett litet hotell rum. Vi spelade alla möjliga kortspel (mest Bullshit, love that game). Busade runt och bara pratade om allt mellan himmel och jord.

Bild 1: Girls <3
Bild 2: Girls <3
Bild 3: Girls <3
Bild 4: Alex, you are wounderful! Haha, I love you man <3
Bild 5: I will never forget y'all.

Måndag April 5:
Första gänget drog fill flygplatsen 3am, it was really sad. Man trodde inte man kunde komma så nära människor på bara en vecka.
Vid 5am drog det sista gänget till flygpatsen (dvs moi and others). Checkade in sen började väntan. Jag och Max var lite buttra då vi behövde sitta på flygplatsen från klockan 6am to 12pm, medans andra fick åka vid 6, 8 and 9 och det skulle till samma flygplats som oss.
Men vi 12 lyfte vi i alla fall och flög till Detroit. Där började en ytterliggare väntan i 4 timmar, asså seriöst liksom.
Men tillslut kom jag hem och där stod min broder på flygplatsen, <3

Bild 1: En bild beskriver mer än 1000 ord
Bild 2: Dan and Josie
Bild 3: Melanie and Moi
Bild 4: Detta var vad jag såg i 6 timmar



MER BILDER PÅ FACEBOOK! It takes forever to upload here.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0