Nu undrar ni precis hur....

...första skoldagen gick. Och vet ni vad? Det ska jag nu berätta för er.
Det gick jättebra! Ok om jag gick själv hela dagen, men det gör typ alla andra också. Men hinner inte möta upp någon mellan lektionerna, så det var lugnt. Sen var det rätt skönt att kunna gå i sin egna takt, så det var inte jobbigt. Det var ingen som kollade konstigt på mig eller något sådan, så tummen upp (Y). Sen på själv lektionerna har vi bestämda platser, och alla jag satt med var jättetrevliga. Så som ni kanske fattar har jag haft en bra dag! Dock har jag tonvis av papper till Tim och Lori som de måste fylla i....

Tänker inte skriva i detalj vad jag gjorde hela dagen. Skriver lite mer detaljrikt om de olika klasserna istället.

BTW, gick mitt skåp. Förstår inte alls hur jag ska få upp det...det vill verkligen inte funka :s Sen så är jag senior. Alla utbytesstudenter blir senior, men ibland kan det vara så att man är med någon klass som bara är för juniors t.ex. men det är helt normalt. Men nu vet jag, jag är senior!

Algebra 2, 7:30-8:15:
Såååå himla rolig lärare. Och klassen är helt underbar, här kommer jag trivas jättebra. Att han gav oss homework första dagen kanske inte är att hurra för. Men det var lätt så...
Kan säga att algebra 2, inte är lätt, men det är inte heller så himla svårt. Så jag tror att det kommer funka för mig.

Chemistry, 8:20-9:05
: Både klassen och läraren är sååå tråkig. Sen är ju inte "kemi" det roligaste heller. Så ska se om jag ska byta eller inte. Vi har ju inte direkt kommit igång än. Det vi ska göra i denna klass btw är att labba, typ....hela tiden!

Concert Choir, 9:10-9:55: HAHAHA! Så hiiiimla roligt. Helt sjukt. Vi sjöng och sjöng och sjöng, och alla är så otroligt duktiga. Lärarna är så underbara. Alla elever är så underbara. Allt är helt enkelt underbart, dagens bästa lektion!

Lunch 9:55-10:30: Jag fattade ingenting alls av lunchen hur man skulle göra...tar nog med mig egen mat i fortsättningen. Vi har 3 olika matpass. Det är typ 500 personer som äter samtidigt. SMOCKFULLT!

Geography 10:34-11:19: Läraren är såååå himla rolig (typ alla min lärare är roliga) och samma med klassen. Vi skrattade oss typ igenom lektionen, det är så det ska vara....ibland!

Study Hall 11:23-12:08: Typ bästa lektionen som någon kommit på. Man hinner ta igen sina homework...eller snarare göra de. Eller så får man sova om man vill, men man får inte snarka x)

Gym 12:12-12:57: Den här klassen verkar fett snurrig, eller inte klassen utan själva "gym" . Sen verkar klassen lite konstigt också...men men. Läraren är snäll i alla fall. Jag hängde typ inte alls med, men har allt på papper så får läsa igenom det igen. Sen att vi har 10 minuter att ta oss från klassrum, till omklädningsrummet och byta om på 10 minuter gör inte saken mindre snurrig. Samma sak efter lektion. Och jättebra att jag har klassrummen längst bort från gymet både innan och efter....

Multicultural literature 1:01-1:46: Den här klassen tror jag kommer bli svår...vi ska läsa och analysera massor. Men läraren och klassen är jättebra, så jag tror jag stannar. Allting går ju, det kommer bara ta lite längre tid.

Social Studies 1:50-2:35: *Suck* Den ordinarie läraren är sjukskriven, och hon ska tydligen vara en av de bästa. Nu har vi fått en av de sämsta istället, hon är sååååå booring. Klassen är väl sisådär. Fanns en del roliga typer så :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Måste säga att DU är en gnällig tjej. Läser många utbytis bloggar och du gnäller, negativ, bitchig och tar inte till dig att du är i en annan kultur.



Skärp till dig och fokusera på din tid där.

Annars vänds snart allt emot dig...



Lisa

2009-09-02 @ 11:50:58
Postat av: eva

Så bra att det gick bra i skolan idag. Men vad är det jag läser att du tänker byta bort kemi? Kemi som är så roligt. Mol, molekyler, atomer mm. Det kan jag läsa hur mycket som helst om. Ett av det bästa ämnena som finns eller? Men det är ju inte jag som ska läsa det i ett år utan du så byta bort det om du tycker det är pest. En stor kram från eva

2009-09-02 @ 12:54:05
Postat av: Margareta P

Hej,igen! Roligt att det verkar så bra!! Lätt också att sätta sig in i när du skriver så utförligt!

Ang detta m kurser är det ju som sagt du som måste bestämma, men ta chansen att prova på sådana kurser de kanske inte har i gymn i Sv el där de kanske kommit längre i USA forskning etc. Sen håller jag m Eva att kemi är roligt! o du kanske kan lära dig sånt du inte kan här? Psykologi är nog ett ämne de kan ligga lite före, men det kanske du kunde få på den där tomma luckan t våren? Men sen funderar jag på om man faktiskt behöver gymnastik på schemat när man sportar så mycket m tennis.

Kul det där m flipflop skorna! / Maggan

(P.S. När du läser det den där Lisa skrivit blir du väl glad att du inte är i Sverige!/Kram )

2009-09-02 @ 19:03:29
Postat av: Håkan

Jag funderar på hur det går med maten under dagen. Du äter lunch tidigt och sedan har du skola och träning till klockan fem. Hinner du med att äta vettigt?

Och hur funkar det med skolbussen? Är den gul?



Kram! <3

2009-09-02 @ 22:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0