Misstag andra utbytesstudenter gjort

  • Snackat med sina kompisar varje helg på skype. Vilket att när L & T fösökte ha en konservation med denna person t.ex. på söndagskvällen så pratade personen mindre och var väldigt tillbaka dragen (hemlängtan). Detta hände varje helg. Jag har dock lyckas att inte få hemlängtan (i alla fall inte varje helg) efter jag snackat med min familj.
  • Varit allmänt otrevlig
  • Varit osocial, bara varit på sitt rum
  • Inte berättat sanningen
  • Inte berättat vart de har gått
  • Smygit ut
  • Inte hjälpt till någonting i huset
  • Ringt hem från hemtelefonen = dyra telefonkostnader
  • Tagit hit en familj utan att berätta för värdfamiljen att ens familj hemifrån skulle komma på besök.
  • m.m

Alla de här misstagen är saker som känns rätt självklara. Men t.ex. sitta på sitt rum för mycket, jag sitter inte mycket på mitt rum, men jag sitter där. L & T kanske tycker jag sitter där för mycket?

Samma sak med hjälpa till hemma. Jag städar, håller iordning. Diskar hjälper till med maten följer med och handlar, försöker alltid finnas där när jag kan. Men det kanke inte är tillräckligt. Det kanske känns tillräckligt för mig, men hur vet jag att de tycker de? Ja, jag kan fråga. Jag har gjort det, och det säger att allt är bra. De säger till om de behöver hjälp med någonting. Men ändå, någonstans där inne känner jag att jag inte gör tillräckligt.

Kommentarer
Postat av: eva

Hej på dig! Ett tips är att du frågor L&T om vad de tycker. Tycker dom att du ska göra mer? Men det är lika viktigt att du ställer frågan til dig själv. Tycker du att du ska göra mer? Tycker du att du sitter för mycket på ditt rum? Med tiden kommer du att känna när du gör tillräckligt. Du kommer utgå vad du själv anser vara rätt. Andra t.ex. L&T har också ett ansvar att tala om för dig om de tycker att du gör för lite eller sitter för mycket på ditt rum.



Puss&kram och ha en bra dag idag.



Hur går det med matten och kemin föresten. Jag har inte fått några problem att lösa på sista tiden.



/Eva

2009-10-01 @ 13:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0