Frågor (och svar!)

Margareta:
Woh, vilket flyt ! Matteprovet godkänt (algebra är svårt tycker jag), Kemiprovet svarsalternativ, Kören ska sjunga på homecoming-så kul, Fotbollsmatch när hemmalaget vann-måste vatt bra stämning !! Vad heter laget?
Bra när du börjar få tillbaka prov nu också, ser var nivån ligger, vad de kräver.
Lite kul det här när man börjar tänka på engelska istället för på svenska!
En annan sak. För ett tag sen läste jag ju en del andra utbytesstudenternas bloggar du har länkar till. Frågan är om det var en tjej som faktiskt inte kom iväg, hennes blogg slutar med att hon väntar på placering o familj.( Jag tror att det var en annan organisation dock.)
Tur det löste sig så bra för dig. (Jag såg också 2 tjejers bloggar som slutade på flygplatsen, vad hände sen tro?)
Kikar du på några av de andras bloggar? Ex.vis har du sett att en tjej som är placerad i Tennesse har dresskod i sin skola, tom på gymnasikkläderna?
Ha en trevlig, avkopplande helg! / Kram Maggan

Svar: Laget heter Bay Port Pirates. Men vi säger bara "Pirates".
Jag har inte läst om någon som inte kommit iväg, men jag vet att det är folk som detta år inte fått någon familj vilket slutat med ett besked att de inte kan åka.
Japp, jag läser andras bloggar. Jag läser alla jag länkat till som använder "blogg.se" eller "blogspot". De andra kikar jag in på lite då och då om jag ha tid. Japp, jag läser hennes blogg t.ex. Det är sjukt vilken dresskod skola hon kom till....jag har tur att inte ha hamnat i en sådan skola.

Håkan:
Det där med blockday förstod jag men inte PLC-day. Vad är vitsen med att 41-minuters lektioner isf 45-minuters en hel dag?

Svar: För att vi ska kunna börja en halvtimme senare. Haha! Ändå svaret jag kan komma på. För har vi 41 minuters lektioner + endast fyra minuter mellan varje lektion så tjänar vi ihop den där halvtimmen och kan ändå sluta samma tid som vi brukar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0