Skrivet 10/26

Skrivet 17.34 pm.

Ok nu hade jag då tänkt att berätta om min helg lite smått.

I fredags så var jag hemma, för Camryn (min hostsister som pluggar college) skulle komma hem och kände att jag skulle vara lite social. Så det blev ”familjedinner” (hm....hemlevererade hamburgare, men goda var de!), efter det så...ömmh...kollade vi på tv om jag inte minns fel.

Slocknade relativt tidigt, var super trött!

 

Lördag.

Vaknade (nähä) läste klar min bok (New Moon, inte en av de bästa böckerna jag läst, men helt ok.). Sen åkte jag, Lori och Camryn och gjorde lite ärende åt höger och vänster. Bland annat så hade Camryns datorn totaldött så det var prio ett. Lite dåligt att det vara prio ett bara för det tog evigheter, Camryn har lika stor (om inte större) beslutsångest som jag har. När Lori och Camryn kollade datorer kollade jag andra saker, vilket ledde till att jag köpte saker (men bara saker jag behövde! …. säger vi.) Lite julklappar (!) har jag redan lyckas köpa också. Hör och häpna, julklappar. Japp japp, här (i alla fall i min familj) så börjar man tidigt med julklappsköp. Haha!

På kvällen så var alla EF familjer bjudna på halloween-party. Det var meningen att jag skulle vara 80-tal (Lori's idé). Men eftersom vi kom hem när vi egentligen skulle vara på partyt och att jag inte hade saker jag behövde, så blev det ingen kostym alls för min del. Så tråkigt och jag var så arg på vissa personer.

För det var så att L sa ”ja, du kan ta den tröjan och det och det och det” och då tänkte jag ”bra, då har jag ju allt fixat”. Men sen när vi kommer hem så börjar jag sminka mig (80-tal ni vet) och L går in på sitt rum och stänger dörren. Min tanke är ”hon plockar väl fram lite kläder åt mig” Men nej, 5 minuter senare ”vi måste gå nu” varpå jag säger ”but I have nothing to wear” och får inget svar på den kommentaren förutom ”hurry up, we are late”. Amen tack, här står jag med blå ögonskugga i hela ansiktet utan några kläder. (sen gult nagellack på typ allt jag rörde och det var typ ALLT, för hade inte tid att låta nagellacket torka helt.) Så det blev att sminka om och bara dra på sig något.

Det var ju liksom inte mitt fel att vi var sena hem från första början.

En sak jag märkt här väldigt mycket, överallt, är att det är mycket snack och lite verkstad. Helt sjukt.

Men aja , ”partyt” var väl lite segt. Men med GH rockband och snälla personer så går allt.

Åkte hem och kollade på Mamma Mia med Lori tills jag somnade.

 

Söndag.

Vaknade, tog en dusch. Sen hjälpte Lori med att laga mat. Vi skulle nämligen få gäster över lunch. Det var en familj som hostat utbytesstudenter förut, men inte längre. Det är mamma som är från Sverige (hon som fixar hästställen åt mig).

Det var trevligt och alla här är så snackvänliga så. Packers matchen stod på under lunchen, och vi vann. Tur var väl det.

För att spola tillbaka lite till när precis alla satt sig vid bordet. Alla har tagit dricka (förutom jag) jag häller upp och dricker lite (var jättetörstig) varpå jag får en lite konstig blick från Camryn, vilket jag inte riktigt förstod. Men sen börjar alla be bordsbön, och jag bah shit, haha försökte hänga med men kan ju säga att jag inte var något proffs.

Sen när vi bett, då börjar alla dricka ur sina glass och ta mat. Så ja, kanske skulle ha väntat liiiiite innan jag drack.

Efter det åkt så RUSHADE Lori och Camryn iväg till biograften för det skulle kolla på ”Where the wild things are”. Camryn är tydligen helt förälskad i den boken så. Jag kände inte för att hänga med för tyckte inte att filmen verkade så bra(har sett trailern), eller det var inte direkt min typ av film.

Hemma kollade jag på ytligare än footballsmatch mellan...ja, precis om jag kunde komma ihåg det. Somnade och sov i typ 4 timmar (som jag skrivit i inlägget under). Vilket gjorde min natt väldigt jobbig.

Måste bara berätta om idag efter skolan. Jag brukar möta en tjej så brukar vi underhålla varandra innan bussarna kommer. Men idag så orkade jag verkligen inte vara social mot henne, så tänkte kan sitta i matterummet tills några minuter innan bussen går så behöver jag inte träffa henne. Problemet var att jag fastnade där med några vänner och sen fick jag även bra hjälp med matten. Men sen tänkte jag äsch vill komma hem. Så med ungefär 2 minuter kvar innan bussen går tar jag mitt pick och pack och rushar genom skolan varpå när jag kommer utanför dörren så åker bussen precis runt hörnet.

Ok, men jag kan gå in igen och fortsätta med matten och så kan Tim hämta mig istället. Tar tag i dörren, men den är låst. Går till nästa dörr, låst den också. Går till en annan där det står folk utanför och folk innanför, men den var låst också och ingen förstod att jag ville in och öppnade dörren åt mig. Går till entredörren istället (om någon dörr så måste ju den vara öppen tänkte jag), tog mig ett tag då den är på motsatta sidan av skolan från var jag var (och min skolan är stor!). Men den är också låst, seriöst liksom. Men efter ungefär 3 minuter så kommer en tjej inne från som ska ut och då kunde jag smitta in. Så går tillbaka till matten och sitter där i ungefär 40 minuter (hade sagt 40 minuter till Tim). När det gått 40 minuter skriver jag ”I am ready in about 5 minutes. But you don't have to hurry.” så jag tänkte han kommer ju inte komma inom 5 minuter när jag skriver att han kan ta det lugnt, det tar väl runt 15/20. Men neeeeej, det tog 50 minuter! FEMTIO minuter. Jag stod ute och vänta också (eftersom alla dörrar låste ut mig...) och det fanns ingenstans och sitta för allting var blött (hade precis regnat). Som tur var regnade det inte på mig, hade precis slutat. Så ibland kan man ha tur i oturen.

 

Just nu har jag otur i oturen. Har lite kvar på en sak jag ska lämna in i SS studies imorgon. Går in för att läsa i Online Booken. Men då dör internet, totalt. Juste det får mig att tänka på att internet totaldog nu i helgen också, fungerade inte alls därav att jag inte bloggade någonting. Det var skönt på ett sätt, men på ett annat sätt fick jag lite smått panik då jag är lite beroende av internet när jag gör skolarbeten. Men det visade sig att när Camryn försökte koppla upp sin nya dator mot internet så dog det. Men när hon åkte så började det fungera igen, så ja, det var väl bra det.

Dock kommer hon hem igen på Torsdag och stannar tills på Söndag. Så om jag inte kommenterar alls i helgen vet ni varför.

Lång text!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0