Funderingar kring skolan

Jag har läst som många andra utbytesstudent-bloggar som bloggar medan de är i skolan. Jag tycker inte att det är fel att de gör det, tycker det är bra (mer inlägg att läsa ;-))
Jag kan säga att jag också har försökt att blogga under skoltid (t.ex. under en study hall när jag inte har några h/w). Men som ni har märkt (kanske) så har jag ju adrig lyckats. Varför? Jo, för att skolan har blockat allt som har "mail" "blogg" m.m. Så jag kan helt enkelt inte blogga under skoltid.

Sen när vi ändå är inne lite på skolan och andra utbytesstudenter. Halva terminen (första quartern) slutar nu på Torsdag för BP. Tror den slutar denna vecka för typ hela USA. Men i alla fall vi får nu "mitten av terminen betyg" (visste inte vad jag skulle kalla det). De flesta skriver "jag har A i alla ämnen" eller "Jag har A i allt förutom ett ämne där jag har B+" osv.
Är jag den enda som inte har A i alla ämnen?
Dock läste jag innan jag åkte till USA att Wisconsin har bland de strängaste (inte strängaste men de är hårda med betygen) i USA.
För har även läst att de flesta har multiple choice på sina test i de flesta ämnen. Jag har det i ett ämne, i de andra sju ämnerna har jag ingen multiple choice at all.
Ska jag skylla ifrån mig på det att de är stränga eller ska jag helt enkelt erkänna att jag inte är så jätteduktig i skolan?


Vem vet vad som döljer sig inne i denna byggnad?

Kommentarer
Postat av: eva

De andra är nördar. Varför anstränga sig? Du får ju ändå inte tillgodoräkna dig din betyg från HS. Du är smart och strunta i andra och vad de skriver. Det viktigaste är att du lär dig engelska flytande.

/Eva

2009-11-04 @ 21:26:05
Postat av: Sandra

Min skola är jättelätt och vi har nästan alltid multiple choice. Jag har läxor kanske 2 gånger i veckan och då är det ungefär 10 tal matte som man ofta hinner räkna ut på lektionen. Så.. jag är inte direkt superstolt över mina betyg eftersom jag vet att det inte är svårt att få dem :P

2009-11-04 @ 23:24:49
URL: http://sanwas.blogg.se/
Postat av: en vän i californien

Hahahha kan glädja dig med att säga att mina betyg är ingen vacker synd;

Biologi - B

Engelska - D

Matte - C

Historia - B

Franska - B

P.E/Cross country - A



Men kan även säga att jag verkligen inte förtjänar dessa betyg - Gos blevv extra credit!! Har fått F på alla mina biologi&matteprov. Mitt senaste franskaprov fick jag 2/66. ganska så jättepisamt haha, och på alla mina matteprov har jag inte haft ett enda prov över 40%...

så, somsagt innan, skolan här ÄR svår.

Kram :)

2009-11-05 @ 05:06:36
URL: http://victoriausa.blogg.se/
Postat av: Håkan

Jag hade C i de flesta ämnena när jag var utbytesstudent och det har gått rätt bra för mig ändå... :-)

2009-11-05 @ 16:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0