Fredag 11/27 BLACK FRIDAY

Skrivet 10.00pm Fredag 11/27.
100 dagar i USA IDAG!!!!

Ok, idag så ringde mitt alarm 1.30AM. Trodde jag skulle vara tröttare än jag var, men nej, så det var inte så svårt att komma upp ur sängen.
Någon frukost fick jag knappt i mig, man är inte direkt sugen på mat så tidigt på morgonen. Tre kvar senare (blev lite senare än tänkt) så sitter jag, Lori och Camryn i bilen påväg mot Appelton. Dock fick vi ett stopp påvägen vilket var hemma hos mina värdkusiner Shay and Paige som hade ändrat sig och ville följa med oss i alla fall så tidigt.
När vi kom fram till vår första butik så möts vi av en jättekö. Först hade vi tänkt sova ett tag i bilen men inte efter vi såg ön då var det bara att gå ut och ställa sig i kö i kylan. Eller de var varmare än vad de har varit de senaste dagarna.
Runt 40 minuter senare så öppnas dörrarna och gud vad folk puttade, har seriöst aldrig varit så klämd. Sen att de bara öppnade två dörrar istället för sex var ju inte direkt det snällaste heller.

Vi sprang runt som galningar för att hinna först till de saker vi behövde. För vissa saker har de ju bara x antal av och vi var inte direkt de enda som ville ha de sakerna.
Sen stod vi i kö i typ 1 timme, sen rörde sig knappt överhuvudtaget, gick så himla långsamt!!

Tog bilen till nästa stop, Walmart, SHIT VAD MYCKET FOLK!!! OCH VILKA KÖER, helt sjukt! Dock hittade Paige en kassa på sidan som folk måste totalmissa för den var jättekort (lucky us!). På Walmart var det i alla fall typ bara in och ut, kunde knappt andas för det var så mycket folk, stackars de som jobbar där.

Sen körde vi vidare mot "The Mall", att det skulle vara så mycket människor därinne 05.30 på morgonen trodde jag aldrig, men så fel man kan ha.
Där gick vi runt i alla möjliga affärer och plockade på oss allt för mycket saker. Trodde jag var ensam om att köpa lite för mycket, men nej, det var jag inte, haha. Det är svårt att låta bli när nästan alla affärer har 50% rea eller mer på allting.

Runt 10.00 begav vi oss iväg för att äta frukost. Jag trodde då äntligen att jag skulle få åka hem och sova. Men nej vi har glömt bort att köpa saker så det blev tillbaka till "The Mall". Haha, vi är helt sjuka!
Men två timmar senare var vi i alla fall påväg hemåt, släppte av Shay och Paige hemma hos de. Sen när vi kört i ungefär 5 minuter så ringer Shay och säger att hon glömde en av hennes påsar i bilen, så det blev bara att vända.
Sen kom Camryn på att hon ville åka förbi Target påvägen hem, så det blev ännu ett stopp.

Men 12 timmar senare (från när vi startade) så var vi hemma, trötta som sjutton.
Så det blev en dusch och sen däckade vi alla lite överallt.

Vaknade upp och åt middag sedan åkte vi hem till några kompisar till familjen och badade bubbelbad, jätteskönt avslut på dagen.


Förlåt för långt inlägg!!

Bilder kommer, har de inte på datorn än och jag ska iväg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0