Min amerikanska jul i text

Torsdag: Vaknade upp runt 9, I guess. Sa God Jul till min familj i Sverige. Sen begav jag mig ner till köket och gjorde en andra sats av köttbullar.
Tog sedan en låång och varm dusch. Slog in de sista julklapparna (hej, vara ute i god tid!!). Sen åkte Jag och Camryn och plockade upp Colton och Kyle (mina värdkusiner) så åkte vi och åkte pulka i någon timme, blött men jätteroligt!
När jag kom hem så bytte jag om till lite mer juliga kläder. Sen var det bara att packa in sig i bilen och bege sig till Loris bror för att fira jul där med hela släkten. Mycket folk = mycket paket (och mycket mat).
Så vi åt och åt, byggde pepparkakshus, öppnade paket, skrattade och hade de trevligt. Många timmar senare begav vi oss hemåt. Vi hade egentligen tänkt och åka till kyrkan på kvällen, men de började SPÖÖÖ(!!)regna så vi ville inte ge oss ut på motorvägen i det vädret. Så vi stannade hemma och öppnade våra paket inom familjen (en timme tidiga, lite busiga) och kollade på film och bara myste.
Försökte att inte komma i säng alltför sent då vi skulle upp tidigt dagen efter.

Fredag: Vaknade runt halv 8, trött!! Var på plats i kyrkan vid 9, tycker det är skönt ibland och bara sitta där, men de är ett ställe vid varje gudstjänst som gör mig trött och det är när prästen har en "lesson" . Då känns det som han pratar i evigheter.....
Vi kom hem lite efter 10, slängde på oss andra kläder och packade ihop alla paket och all mat i bilen för oss bege oss till Tim:s syster. Samma sak som dagen innan, mycket folk = mycket paket (och mycket (!!!!!) mat, mer än dagen innan!)
Vi hade bara tänkt att stanna till 4/5, vi styrde kossan hemåt vid 9 tiden, haha! Men det var så himla trevligt så man ville inte åka hem.
Hemma så kollade vi klart på "what a wonderful life" som vi aldrig avslutade dagen innan och efter filmen så slutade även min första jul i USA.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0