Kamera

Ok, imorgon ska jag iväg och köpa en ny kamera. Vill inte gå runt med min systemkamera i skolan direkt så jag behöver en ny liten kamera.
Men problemet är att jag absolut inte har någon aning alls om vilken kamera jag vill köpa. Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter för slags kamera, så jag vet inte vad jag ska leta efter.
Vill bara ha en enkel liten kamera, inte allt för dyr.

Försöker kolla på priser mellan olika butiker så jag inte köper en kamera onödigt dyr när jag kan hitta den billigare i en annan affär. Men problemet är att det skiljer från kamera till kamera om de är dyrare eller billigare i olika butiker. Och eftersom jag inte vet vilken kamera jag vill ha så är det lite svårt att veta vilken butik jag ska kolla i.

Därför vänder jag mig till er läsare, vilken kamera skulle ni ha köpt om ni var mig?
SNÄLLA HJÄLP MIG! JAG BEHÖVER VERKLIGEN INTE HJÄLP JUST NU!!

Helst Canon då jag har en laddare till canon batterier. Lättare när jag kommer hem till Sverige så jag inte behöver gå och köpa ny laddare. Men har ni någon bra kamera från något annat företag så skriv ändå, det tåls att överväga!

Någon skrev "laddare får du ju med" ja, en bara laddare som passar i amerikanska uttag. Jag har redan laddare som passar i svenska uttag därför tycker jag de vore lättare med en canon.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Anna, Jag har blivit rekommenderad att köpa en Canon Digital IXUS. Kollade på den och såg att det fanns flera varianter av den. Vet dock inte vilken av alla varianter som är bäst. Lycka till med inköpet. Kramar från Lena i ett kallt (-19 C) och snöigt Gräftåvallen

2009-12-28 @ 10:35:49
Postat av: Anonym

laddare får du ju med :)

2009-12-28 @ 12:13:01
Postat av: Calle

Hej!

Jag köpte en "Canon powershot sx200 IS" för ca en månad sen. Jag är GRYMT nöjd med den. Den har bland annat ett auto-läge (som jag själv till 80% fotar med) där den automatiskt ger bilden tydligare färger, tar bort röda ögon, förhindrar att bilden blir suddig (typ nån anti-skak grej?), ställer in sig själv på om det är en närbild, solnedgångsbild, porträtt, sport, långt bort, osv osv. Dessutom tar den otroliga närbilder! Ja den gör i princip allt själv förutom att ta fotot själv, OM du inte ställer in den på att ta foto när den "ser" en människa i bild! Den filmar även i HD-upplösning, och har en 3 tums LCD-skärm, 12x optisk zoom (min förra Canon ixus hade 3x optisk zoom), därför kallas denna kamera för superzoomaren här i Sverige :). Vad mer kan jag säga om den? Den är grymt snygg och även fast objektivet är VÄLDIGT stort för att vara en digitalkamera så är kameran väldigt liten och smidig att ha i t.ex fickan när den är avstängd :). Men jag vet inte om du tycker att priset är överenskomligt, den kostar 2800kr i Sverige tror jag, men det är ju billigare i USA, dock skulle inte jag tveka en sekund att köpa denna kamera nu efter att jag har haft den i en månad, den är AWESOME! :)

2009-12-28 @ 22:24:59
Postat av: oliver

Ohyes, Packers clinch Wild Card berth, mycket mycket fint :D Spela reserver nu nästa vecka mot Cards, så tar vi dom i (den troliga) returen sen med fräscha starters. Och sen bär det av till Metrodome där Favre ska ångra att han satte på sig den lila tröjan. Sen får det gå hur fan det vill, skulle bara vara så jävla gott att avsluta Favres karriär med att slå ut honom ur playoffs.



Och om dom inte tar sig till Superbowl kan vi iaf hoppas på att se Woodson, A-Rod och kanske någon mer i Pro Bowl :D

2009-12-29 @ 02:21:34
URL: http://swarley.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0