Today

Idag har jag och och min värdsyster Camryn varit och fixade massa ärende.
Vi har varit bland annat i min nya skola och kollat och fixat lite pappersarbete. Det är sjuktstort och så jävla cool skola, sajk!


Lite saker jag märkt idag:
  • De har smör på allting. Här kör de inte popcorn med smörsmak , utan popcorn som de häller smält smör på. Sen idag när vi åt hamburgare på en resturang har de en smörklick på, seriöst! Haha, snacka om att jag kommer gå upp i vikt ;o
  • Att man inte får göra en höger sväng framför en buss, det är tydligen olagligt.
  • Allting har en drive thru, Starbuck har en liksom ..
  • De har reklam HELA tiden på tv. Det är typ mer reklam än program.
  • Man får med skorna inne även fast man är hemma hos andra.
  • De som amerikaner tycker är en liten hamburgare är  typ som en BigBigMac i Sverige.
  • De har flera ATM i skolan.
  • De har nedräkningsreklam. Som vi kollade precis på "All star callenge"-project runway. Sen programet efter skulle vara nya säsongen av Project Runway. I varje reklam hade de t.ex. "One hour left to Project Runway" "20 minutes left to project runway" osv.
  • Det är sjukt varmt.
  • Jag har jetlag, men det går. Somnade dock när jag, Camryn och Tim kollade på tv. Men Tim gjorde allt för att hålla mig vaken...det gick..ibland.
  • Alla snackar engelska här.
Nej, nu ska jag ut och fota lite. Vi hörs senare! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt koolt att alla snackar engelska!!!



Hoppas du har det bra! / Bullen <3

2009-08-20 @ 23:53:18
Postat av: Hannah

Haha aa, när Disas mamma kom hem från Miami berättade hon om smöret. Sjukt gross ju! Du får helt enkelt specialbeställa "En sallad utan smörklick tack" ^^

2009-08-21 @ 00:48:48
URL: http://hanelno.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha ja jag vet dom har verkligen drive thru till allt. Har du varit på en drive thru ATM än?



Hoppas att allt är bra med dig ;)

2009-08-21 @ 02:36:56
URL: http://jhannaz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lite mer saker till din lista:



- (I Los Angeles iaf) dricker man osötat iste hela tiden. Måste vara deras version av smöret... Tänk dig svenskt te som någon har värmt och sen ställt in i kylen för att det ska bli kallt. Kallt te alltså. Sjukt äckligt!!!



- Amerikaner är oftast supertrevliga och alla pratar om allt med alla.



- Beställ en mellan-shake på donken och du får en shake som är lika stor som vårat "stor".



-Maten är superbillig jämnfört med Svensk mat. Ät mkt, haha!



- Jag rekommenderar Ranch-dressingen!! Den måste du ta om du äter sallad. Det är så jävla gott!!! Ät inte Frensh-dressingen. Den smakar skit.



Förövrigt måste du äta på:

IHOP - amerikanskt pannkakshus. Pannkakor i alla möjliga olika former, färger, smaker och med olika tillbehör. Var en storfavorit när jag bodde i USA...



Dunkin´ Donuts - munkar i mängder! Du måste iaf besöka detta underbara café minst en gång. Man kan köpa "hålen" från munken... Du vet, det som blir över när de trycker ut det som är i mitten så det blir en munk? Det är sååå gott!



Starbucks- do I need to say more?



Hooters - en restaurang där alla servitriser är unga kvinnor i kort-kort och tight topp. Kanske inte så kul för dig som straight kvinna, men det är ju faktiskt lite coolt att kunna säga att man har varit på Hooters... :P



Annat tips: Bada mycket men undvik att få kallsupar. Smakar värre än i Sverige! Bada inte i en pool som ger dig röda ögon... Snälla gå och se en NBA basket match åt mig!!! (A)



Hoppas du får jättekul! Kram

2009-08-21 @ 09:47:13
URL: http://januarijenny.blogg.se/
Postat av: nicole

Hej gumman, haha vet du vad? Jag rukar också ka smör på min hamburgare :) de är jätte gott ! hihi Puss på dig

2009-08-23 @ 20:26:25
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: liza

Haha, allt du skriver stämmer så jävla bra!



Finns ju för fan drive thru bankomater!

Och det där med smör... whipped butter and pancakes var något jag åt när jag var i cali.

Deras iste är riktigt jävla äcklig.

Och ja, de har reklam på varenda jävla kanal hela tiden!

De har plastpåsar med zippers som man stänger, smaaart!

och man är inte alls tjock om man äter chips till lunch ;)

2009-08-24 @ 02:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0