Tennisträning

Kom på att jag inte berättat om tennisträningen idag.
Det började med att Tim körde mig dit (snällt så jag slapp gå! ;)). Jag går ur bilen sen har jag en låååång raksträcka fram till ett bord där 7 tjejer sitter. När jag väl kom fram kollade de såklart på mig för de kände inte igen mig så jag sa direkt "Hey I'm Anna and I'm a new player. I'm a exchange student from Sweden" Och de var jättegulliga och hälsade allihopa så satt jag och snacka med de i några minuter.
Sen fylls de hela tiden på med folk dock orkade jag inte hälsa på alla eftersom de kom typ en och en. Men sen tillslut kommer en tjej som säger att vi coach inte kunde komma idag så hon skulle hålla i träningen. Sen säger en tjej "we have a exchange student from Sweden here. Her name is Anna" Tjejen som skulle hålla träningen (kommer inte ihåg hennes namn) säger bara "Ok, welcome" Sen går hon. Så inte så konstigt att jag inte kommer ihåg hennes namn för hon aldrig sa det....:P
Sen börjar träningen. Har ju ingen aning om hur de brukade träna så gick där lite för mig själv. Alla tjejer (TJUGO stycken) sprider ut sig på 8 tennisplaner, dock blev inte alla fulla eftersom man skulle köra två och två, dvs 4 på varje plan. Självklart har jag ju inte någon och vara med för alla har ju den de brukar köra mig....men sen ser jag en tjej som en ensam så vi kör tillsammans. Och jag förstod varför hon var ensam och inte hade någon och vara med....för hon sög. Rent ut sagt. Men aja, kändes bra, hade jag ingen press på mig (och så kände jag mig duktigt!) sen körde vi olika spellekar och jag försökte hänga med så mycket jag kunde...det gick, dock gick jag lite fel ibland och aja, allt löste sig!
Efter vi hade haft drickpaus skulle man gå ihop två och två och serva mot varandra. Självklart var jag själv (igen!!) tjejen som ar själv förut försvann någonstans...så då får jag spela mot tjejen som höll i träningen idag...det gick väl...sådär. Jag satt de flesta i alla fall. Men hon jag körde mot var så bra, trodde jag typ skulle dö när jag gjorde retur på hennes servar x)
Men sen började vi köra en lek två mot två. Då var det jag och en tjej som heter Danielle mot två andra. De tre andra var så grymt bra, het sjukt....de måste ha spelat länge! Och deras spel gick så snabbt, försökte hänga med så gott jag kunde (hade ju inget val) dock när jag missat några bollar och de två på andra sidan typ började tröttna på att jag missade bollen slutade de köra bollar mot mig och bara körde mot Danielle (för de ville få igång spelet..). Det förstår väl jag också att de ville, men om de inte ens ger mig chansen att utvecklas kommer jag ju aldrig kunna hänga med i deras tempo. Sen höll de på att vara skitdryga mot mig när vi körde en annan lek (dock inte Danielle..hon var så snäll och söt. Hon berömde mig jättemycket, det behövdes!!).
Men när de tre gick och drack vatten gick jag till en annan bana där de bara var tre och frågade om jag fick köra med de och det fick jag. Och det var så mycket roligare där, tre jättesöta tjejer som tyckte det var jätteintressant att jag kom från ett annat land.
Sen avslutade vi med "jorden runt" man står hälften på ena sidan och hälften på den andra. Sen började en skjuta en boll, så ska den på andra sidan ta emot den sen ska man springa till andra sidan av planen och vänta på ens tur att ta emot bollen där...ja, ni fattar. Förutom att jag gjorde bort mig helt i början (en som skulle skjuta bollen till mig får dubbelstuds men skjuter ändå, då gör jag retur på den för tänkte vi kan ju fortfarande använda samma boll...men då blir hon som ska köra retur på min boll jätteförvirrad vilket slutar med att jag får springa (medan alla tittar på mig) tillbaka över hela planen....att jag lyckas!) så slutade jag i alla fall på en 8 (av 20) plats.

Sen när träningen var slut blev jag erbjuden skjuts av rätt många tjejer, men var tvungen att tacka nej eftersom Lori skulle komma när somhelst. Och det kändes hur konstigt somhelst att se 16/17 åriga tjejer köra iväg med små som stora bilar. De var så små när de satt där bakom ratten. Men aja, det är väl en syn jag kommer se mycket nu när jag börjar i skolan :P

Långt inlägg men sånt som händer, :) Det var min tennisträning i alla fall. Samma sak imorgon....

Kommentarer
Postat av: Linnea

What? Jag hade ingen aning om att vi hade samma IEC. Men gud vad kul! :D Var bor du då?

2009-08-27 @ 04:18:25
URL: http://linneaiwisconsin.blogg.se/
Postat av: Håkan

Kul att du kommit igång med tennis och kul att det ändå gick så bra.

Häng på det där med skjuts nästa gång. Det är ett perfekt sätt att få kontakt. Ta med dig mobilen och ring efter Lori eller Tim om du mot förmodan inte lyckas få skjuts.

Keep it up! :-)

2009-08-27 @ 06:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0