Tennismatch

Idag hade jag tennismatch. Jag trodde jag bara skulle ha en tennismatch men nej, jag hade tre!
Först träffades hela laget vid skolan och värmde upp. Sen kom ett annat skollag som blev vi uppdelade antingen i dubbellag eller singel. Dock var vi så många så alla blev inte placerade. Vi andra som inte blev placerade, vi var cirka 8 stycken, åkte till ett annat ställe med tennisbanor och körde där istället (mot de andra i de andra laget som inte heller hade blivit placerade. Där spelade jag två matcher och vann båda. Whooo)
Sen åkte vi tillbaka till skolan där alla matcher fortfarande inte var slut. Så vi satt där i kanske en halvtimme. När alla matcher där sedan var klara så skulle 12 av oss åka till en annan skola och fortsätta spela matcher (jag var då en av dessa tolv) Efter en busstur (ja, vi åkte skolbussar....hatar de redan!) på cirka 20 minuter var vi framme. Där blev vi indelade i lag igen (dock inte samma som innan). Jag fick spela singel, det är skönt på ett sätt men jobbigt på ett annat. Hon jag spelade mot var huuuuur bra som helst. Men en sak hon var sämst på, det var att serva. Gud, haha....litet fiasko. Förövrigt så har mina servar idag var hur bra som helst (har fått jättemycket beröm *hihi*). Men aja, jag fick ett par gem, men i slutändan var det hon som vann.
När jag gick av banan var jag jättesur, jag ville ju vinna. Sen kände jag mig dålig som hade förlorat (dålig förlorare) Men då berättar min coach att hon jag spelade mot var den bästa i deras lag. Lindsay (min coach) tyckte jag hade spelat jättebra och hon såg att det inte var någon lätt match (nej...verkligen inte).
Sen satt jag mig och vänta på att alla andra matcher skulle bli klara. När de var det tog vi vårt pick och pack och åkte tillbaka till skolan. Väl vid skolan kom Tim och hämtade upp mig. När vi kom hem sprang jag till köket, var så hungrig. Hade inte ätit sen klockan halv 8 imorse!! Sen tog jag en dusch och nu är jag vid datorn. Dock ska jag bara lägga in bilder sen ska jag lägga undan datorn. Vill inte slösa mitt år framför datorn, ;)

Men vi hörs senare!
Puss


Hemmaplan...


Bortaplan...


Tre i mitt lag + vår coach (hon i mitten)

Kommentarer
Postat av: Håkan

Nej, det är bra! Slösa inte bort ditt år framför datorn.

Ut och träna tennis med dig så du vinner nästa gång... ;-)

Kram!!!! <3

2009-08-28 @ 23:29:31
Postat av: Margareta P

Bra Anna. Ägna inte ditt år i USA åt datorn. Jag var en sommar i Canada när jag var 16. På den tiden fanns det varken datorer el mobil tfn. Det finns för o nackdelar med all denna teknik och man ska använda det klokt. God natt, här i Sverige är det mitt i natten. / Kram Maggan

2009-08-29 @ 01:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0