Svar:

Petra:

Börjar du känna dig mer som en del av familjen nu? Känns det bättre än tidigare?
Jag saknar dig!

Svar: Ja, lite mer. Men allting är fortfarande lite svårt. Men har ju bara varit här en vecka (och två dagar) så det kommer mer och mer för varje dag som går.


Lena:

Hej Anna, Förstår att du har det bra där borta. Blir lite nyfiken på vad din nya kärlek är för det är bara vitt under rubriken, så det kanske är hemligt;-)
Har du hittat något trevligt stall där du kan rida? /Lena

Svar:

Haha, förstår det. Men om du går lite längre ner i inlägget så står det ;)

Nej, det finns massa stall i närheten men har inte ridit någonstans där. Dock har jag en kurs nu som heter ”small animal and horse care” där man får rida. :)


Maggan:

Hej, Anna! Det är Maggan. Jag har massor av saker jag undrar över. Främst gäller det skolan nu; som hur stora klasser, har man sammanhållen klass, hur många ämnen finns det att välja mellan o hur många ska du välja, är de jämnåriga m dig i din klass?? Hur långa är skoldagarna, börjar du på måndag, ligger det någon sportaktivitet också inom skolans ram? Spännande! Skolan såg väldigt fin ut på bilderna, verkade ny, entren såg lite båt/"piratinspirerad" ut. Fantastiskt roligt med sången/kören! Visste du att du sjöng så bra? Hoppas du kommer i en kul körgrupp! Ha det jättebra, många kramar Maggan

Svar:

Det finns väldigt många kurser att välja mellan. Jag gissar på ett hundratal ungefär. Jag väljer sedan ut 7 stycken kurser som jag vill läsa. Sen kan det hända att jag inte kan läsa just de 7 för några av de kanske är fulla. Vad som menas med fullt vet jag inte, men jag gissar på att då är det redan runt 30 elever som valt den kursen.

Hur stora klasserna är beror på hur många som valt just den kursen. Så men har ingen klass man får runt med hela dagen, utan man kommer ha 7 helt olika klasser under dagen. Dock kanske men har någon enstaka person på två lektioner, men oftast är det helt nya människor.

Om personerna är jämnåriga beror på vilka som får läsa just den kursen. Vissa är för alla, vissa är bara för 9th, vissa för 10th osv. Vissa kanske är för 11th och 12th grad, ja ni fattar.

Skoldagarna sträcker sig från 07:30-14.30.

Nej, jag börjar på Tisdag. Dvs den 1 September.

Vi har massa sporter som man kan träna, då tränar man och spelar för skollaget. Så man representerar skolan om man är med i dessa lag. Jag är t.ex. med i tennislaget. Sen finns det även som vanligt gymnastik man kan ha om dagarna. Det man gör där är bara för att träna.

Nej, jag visste att jag kunde sjunga, men inte så bra! ;)


Håkan:

  • Hur går det att bada utomhus? "Poolen" på baksidan av huset ser inte så lockande ut... ;-)
    * Tänker du ta körkort och hur går det i så fall till?
    * Kommer tennislaget att spela matcher mot någon annan skola?
    * Vad äter ni för mat? Har du ätit fisk någon gång?
    * Har du gått ut med hundarna ännu? Finns det någon skog (typ) att gå i?
    * Går det att åka kommunalt från där du bor t.ex. in till centrala Green Bay?

Svar: Det går inte alls bra. Jag får bada om jag vill men jag känner mig inte så jättefrestad. Är inte världens fräschaste vatten!

Jag får se. Vill ju det, fast jag får skjuts överallt, men kanske när skolan börjar så behöver jag det mer...hur det går till vet jag faktiskt inte. Har inte tagit reda på det (än).

Ja, det kommer vi. När vet jag dock inte. Är match idag, får se hur vi spelar idag. Har ingen värst koll. Sen har inte vår riktiga coach varit där på hela veckan så har inte kunnat prata med henne om hur terminen ser ut med tennisen.

Vi äter allt möjligt, men allt är nyttigt. Ingen grädde, knappt något smör och MASSOR av grönsaker! Ja, vi har ätit fisk.

Nej, jag har inte gått ut med hundarna. De går ut av sig själv. Vi släpper ut de på tomten, det är deras promenad. De har inte ens några halsband. Eller Willow har nu för han springer bort lite titt som tätt. Det finns ingen skog i närheten men om man åker bil i ungefär 5 minuter så kommer man till en skog.

Nej, det går inga bussar in till Green Bay. Det är bil som gäller...


Oliver:

Har du sett Lambeau Field :D

Svar: OM jag har sett Lambeau Field ;) Dock har jag inte hunnit fånga det på kameran än!


Sandra:

Är du och familjen lika? Dvs ni tänker på samma sätt och så.
Svar: Ja, för det mesta så gör vi det. Vi tycker även lika om det mesta.


Ni kan fortsätta ställa frågor! Ska iväg på match nu, så fråga vidare medans jag är borta! ;) Ni kan ställa frågorna i detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: eva

1) Har du lagat någon mat ännu till familjen?

2) Vad tyckte de om kokböckerna?

3) Tycker de om salt lakrits?

4) Husen i närheten vilka bor där?

5) Har du tvättat kläder ännu?

6) Har du eget rum? Någon bild på det kanske?

/eva

2009-08-28 @ 16:54:34
Postat av: Anonym

Hej hej, ja undrar bara hur mycket de kostar att åka iväg så här som du gjort, då menar ja inte saker du köper där nere, utan själva att få gå på high school och så?

2009-08-28 @ 20:32:24
Postat av: RESESNACK.

vad spännande allt låter!

Postat av: Linnea

Vad kul! Det kan ju inte vara långt härifrån då. :) Vi kommer ju säkert ses under året också. ^^

2009-08-28 @ 21:57:09
URL: http://linneaiwisconsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0