Skola imorgon...

Blandade känslor. Jag har ingen aning om vad som väntar mig imorgon. Varken med mina klasser eller personerna som är i klasserna eller lärarna eller läxorna, ingenting.

Jag har fortfarande inte fått reda på vilka klasser jag ska läsa, därför har jag inte skrivit de i bloggen än. Så att ni inte tror att jag glömt bort det, för det har jag inte, men min syv har tydligen gjort det.

Lori (min värdmamma) har berättat att nu när jag börjar lära känna nya personer så måste jag ta första steget. För de kan jag vara en helt ny freshman. Eftersom skolan är så stor så vet jag inte ens alla om att det faktiskt kommer utbytesstudenter varje år. Eller de kanske vet, men de har ju ingen aning om vilka som är utbytesstudenter och vilka som helt enkelt bara är nya freshmans. Men som sagt , jag måste ta första steget. Jag har absolut inga problem med att göra det. Men sen så har ju folk redan sina "grupper" sen några år tillbaka, speciellt nu när jag kommer gå senior, dvs sista året. Sen vill jag ju inte börja umgås med fel personer. Eller kanske börja umgås med några och se att jag inte alls vill vara med de och sen bara byta, det känns ju jättekonstigt att ens tänka så? Jag vill ha några som kan acceptera mig för den jag är och verkligen låter mig vara den jag är.
Usch jag tycker inte om sånt här. Eller jo, jag älskar att träffa nya vänner. Men hur är det i USA till skillnad från Sverige? Kommer jag hänga med, kommer jag förstå? Kan jag vara mig själv men ändå lyckas hitta personer jag verkligen kommer trivas med? Kommer någon ens vilja prata med mig...? Den där utbytesstudenten från Sverige.

Jag kan ju säga direkt nu att bloggen kommer svida rätt mycket de första veckorna. Jag går i skolan 7:30am-2:30pm. Sen har jag träning 3:00pm-5:00pm. Sen när jag kommer hem ska jag duscha och äta. Sen är det läxor som gäller. Kommer ha läxor VARJE dag, sen är även Wisconsins skolor kända för att vara väldigt stränga. Så här gäller det att inte komma efter.
Men jag hoppas ni förstår, jag är här nu, allting måste gå före bloggen. Detta är ett år i mitt liv. Bloggen kan jag ha hela livet om jag känner för det.

Kroppen i Wisconsin med hjärtat i Sverige.
Jag älskar er, <3

Kommentarer
Postat av: eva

Hej Anna! Förstår att du undrar hur det ska gå i skolan och om du träffar några som du kan lära känna. Men jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt. Jag tror på det som Lori sa att du måste ta första steget. Skit i dom som är otrevliga när du börjar prata med och dom som verkar bra hänger du på. Jag är övertygad att du grejar det. Jag håller tummarna. Puss o kram från Eva

2009-08-31 @ 19:15:19
Postat av: Hannah

Det kommer gå bra! Lycka till imorgon! :)

2009-08-31 @ 21:07:06
URL: http://hanelno.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Anna,

Lycka till i skolan imorgon. Jag tror det kommer att gå jättebra för dig. Alla "mina" grabbar hälsar till dig. Kram från Lena

2009-08-31 @ 21:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0