@ home

Träning imorse var huuuuur rolig som helst! Vi hade två choacher idag, en kille som har hand om killaget sen en tjej som precis öppnat en jättestor tennishall i Green Bay. De var stöööööööört roliga och jag lärde mig så himla mycket, det var grymt!
Så himla synd bara att jag inte kunde vara med på hela , jag var tvungen att gå och träffa min syv och välja kurser...hon är så söt , snäll och så jordnära. Lori och Tim sa att det var bra att jag fick henne och inte den andra för hon var tydligen jättekonstig.
Men i alla fall, kurserna, lite besviken. Jag ville ha speech då sa hon direkt att det var fullt både första och andra semester men hon kanske kunde fixa det. Då skulle jag precis säga att jag ville ha creative writing istället, men hon hinner före mig och säger att creative writing också är full. Då säger jag, jag som precis hade tänkt och säga att jag ville ha den istället. Då säger hon att det är många som vill ha speech och om den är full vill de ha creative writing istället, så jag tänker likadant som flera andra... :P
Men aja, är typ inte alls nöjd över kurserna, men det går och fixa. Ska få schemat mejlat så fort det är klart så kan jag berätta exakt vilka kurser jag ska läsa.
En kurs jag vill läsa är "concert choir" och då sa hon att det kan vara bra om jag gör en audition så snart som möjligt så hon vet vilken choir jag får så hon vet vilken tid, så hon kan fixa mitt schemat. Så vi går till de som har hand om de (en tjej och en kille. Så hiiiiiimla goa!) och frågar när jag kan göra en audition. Då svarar de "nu" och jag bah "noooooo". För jag var ju inte alls beredd eller något sådant så de sa att jag kunde komma tillbaka en annan dag. Men då kände jag själv, jag vill ha mitt schema så snabbt so möjligt så ju snabbare jag gör det ju snabbare får jag schemat. Sen om jag väntar kommer jag bara bli mer nervös så det är bättre att jag gör det nu.

Så jag , killen och tjejen gick in till ett stoooort rum med ett piano. Tjejen började spelade lite så skulle jag nynna samtidigt Först gick hon jättelågt och sen gick hon JÄTTEHÖGT!
De "Amgad, did you know that you can sing so high?"
I "No, I know that I can sing high but not so high. But now I know"
De "You have power like I don't know what, and you vibration in your tones. We think we love you"

Då blev jag jätteglad så jagb började dansa lite vilket slutade med att jag och killen stod och dansa xD
Men anyway, sen fick jag ett papper så skulle jag nynna noterna. Sen fick jag ett annat så skulle jag nynna rätt takt. De vill se så man kunde läsa noter. Sen tillslut så spelade killen anitngen 3 eller 4 toner på piano så skulle jag vara som ett eko, så här gällde det att lyssna på tonerna.

Sen skullle de diskutera vilken choir jag skulle hamna i och sen mejla min syv...så ju snabbare de mejlar ju snabbare mejlar min syv och ju snabbare kan jag lägga upp mitt schema här på bloggen! :)

Och lite kul när jag kom ut så mötte jag Lori som berättade att hon hade hört mig på långa vägar i skolan när jag hade sjungit. Så jag kanske har lite kraft i min lungor .... ;) Ooooooh det känns så bra :D

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Eva

That's nice, Anna! /Eva

2009-08-27 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0