18:10 lokal tid i Chicago.

Nu sitter jag i Chicago och väntar på att hoppa på mitt sista plan. Dock går det inte förens klockan 8, så får sitta här i drygt två timmar men det borde nog gå bra :)

Jag kan säga att Chicagos flygplats var jättekrånglig! Först kommer jag och Emma (sjöberg) ut från planet, vi går och går och går. Sen kommer vi till en jättelång kö som vi står i, i ungefär 90 minuter. Sen kommer vi längst fram och bli placerade i en annan kö. Vad skönt tänkte vi inte så lång (för Emma hade lite bråttom hennes plan skulle gå om en timme). Men tror ni inte att de två människorna framför oss i kön är de segaste på den jord. De ställde miljontals frågor och var allmänt sega.

Men sen kom vi ur den kön i alla fall, det var förövrigt kön för att kolla visumet. Men då ska vi gå och hämta vårt bagage men ser inte någon skylt där det står ”Lodon/heatrow” på, det var ju därifrån vi kom. Så vi frågade vart vårt bagage är, då har de varit tvungen att ställa allt bagaget från de planet på golvet för de hade behövt köra ett annat plans bagage på samma rullband. Så där sprang vi runt stressade och letade packning.

Sen kommer vi till ännu en checkkontroll. Vi fattar inte alls vad för papper snubben ville ha, men tillslut så blev det rätt!

Efter det så sprang vi och irrade runt tills vi hittade en hiss. Den hissen tog oss upp till tåget som skulle ta oss till terminal 1. Där möts vi av ännu en lång kö. När vi kommit ungefär halvägs tar jag upp min biljett och ser att jag ska till terminal 2 och inte 1 som Emma (och som jag också trodde jag skulle till). Så det blev att säga hejdå till henne och sen ta sitt pick och pack och åka tillbaka till terminal 2. Dock var det tekniskt fel på tågen, så det tog typ jättelång tid innan något tåg kom. Sen kommer de även en fram en kille till mig och frågar vart jag ska. Terminal 2 svarar jag då och visar min biljett. Då frågar han, men du måste ju checka in ditt bagage? Jag: ja, men det för jag väl vid terminal 2? Han: Nej, vid terminal 2 kan man inte checka in bagage. Då höll jag på att skita i brallan . Har jag missat vart jag ska checka in …. oh no!! Åker ändå till terminal 2, där möts jag bara av massa säkerhetskontroller ingen in checkning. Det finns även inte en enda kotte att fråga ;o . Dock efter ungefär 10 minuters letande hittar jag en som hänvisar mig (tillbaka) till terminal 1. Så då får jag gå tillbaka dit (med 2 tunga väskor och ett handbagage. Jag hade ont!) och ställer mig även i samma kö som jag stod i förut med Emma. Kön gick snabbt och sen var det manual incheckning och allt flöt på.

Kommer till säkerhetskontrollen där de är skitdryga och otrevliga. Jag råkade lägga min dator lite fel och istället för att rätta till den eller säga åt mig vad som är fel snäser de bara åt mig och undrar hur jag tänker för jag kan ju inte lägga datorn sådär det funkar ju inte. Och det var ju inte så att de var stressade eller något sånt för det var ingen bakom mig :s

Men efter säkerhetskontrollen var jag fri från alla konstiga kontroller. Så jag sätter mig och fixar med mitt nya sim (som inte ville fungera i visumkön :o!) dock så funkar typ mitt nya sim, från täckning och så..men när jag försöker ringa piper det bara upptaget. Så fick ta mitt tele2sim och ringade lite snabbt till mamma och sa att allt var bra! (Så pappa, allt är jättebra!).

Gick och köpte dricka och sen frukt, var jättehungrig och törstig efter allt släpande och springande i denna flygplats.


Nu blev detta inlägg väldigt långt, men så blir det ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0