SE

Men som vanligt har jag aldrig tiden att berätta allt. Skriver alltid upp allting jag vill skriva om, men oftast hittar jag det upskrivet någonstans veckor senare och då känns det lite löjligt att skriva om det.

Men anyway en sak jag faktiskt trodde jag hade skrivit om, men som jag fick bekräftat idag att jag inte skrivit om var någonting som kallas Solo Ensemble. De är musiktävling för folk som sjunger i choir, eller folk som spelar i band.
Så som ni kanske har gissat så ska jag vara med och sjunga i tävlingen. Jag ska sjunga en sång som heter "Ich wollt, das meine Liebe".
Så imorgon 08.56am så kommer jag stå inför tre domare och sjunga och sedan få min bedömning. De kommer inte räkna poäng och sen se t.ex. de 5 som fick de högsta poängen kommer gå till state. Nej, tycker domarna att du är tillräckligt bra att gå till state så skickar de dig till state.
I state sedan kommer du tävla mot folk från the whole state (dvs. Wisconsin).
SÅ HÅLL TUMMARNA FÖR MIG!!!

En annan sak är att våra choirlärare har delat in CC (concert choir) i 3 olika grupper. Varje grupp ska framföra en egen piece of music.
Anyway, idag under lektionen så skulle alla grupper framför sin låt framför resten av choirn och sedan få feedback. Dock kunde jag bara stanna och sjunga, hann inte lyssna på feedbacken så jag behövde gå och öva med min companist tills imorgon.
Men jag frågade en kompis sedan vad vi hade fått för feedback. Och det var "blabla and blablabla". Sen var hon tyst ett tag sedan säger hon "And yeah btw Mr.Pufall (en av choirlärarna) thought you was the best on in the group with interaction (spelling?) and you were smiling all the time and it looked like you had a lot of fun with the song" like yeah, high five! Beröm like that can make you whole day! 



Men nu ska jag sova, alarmet står på 06.15a imorgon, whoooo. See ya later!

And btw jag har klippt mig, råkade nog ha mitt finger lite för högt upp när jag visade hur mycket jag ville att hon skulle klippa av. But whatever, det växer ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0