Är det så att jag har ett liv eller är det så att de är väldigt smarta?

Ikväll...eller snarare right now så är det "Academic Award" i skolan. Det är en kväll för alla som hade bra grades i skolan förra semestern. Varför är inte jag där då kanske vissa av er undrar (eller kanske inte)? Det är för att jag inte har bra grades. Är jag ledsen över det? Nja, inte så jättemycket. Anstränger mig inte alls i skolan här. Varför gör jag inte det? För att jag behöver inte. Och varför göra någonting men egentligen inte behöver göra?

Men varför skriver jag om detta om det ändå inte spelar någon roll för mig. Jo, det är för att during denna "Academic Award" så kan man få antingen ett "academic letter" (vilket är väldigt prestigefullt) eller en "academic pin" (vilket är prestigefullt too, men man vill heller ha the letter).
Ok, så idag under musical practice hittar jag ett papper med alla som skulle få "academic letter" respektive "academic pin" i varje årskurs i skolan. Kollar på årskursen "2010" för att se om mitt namn är med (tänkte att det kanske bara "glömt" att skicka ett brev till mig"). Men nej jag hittar inte mitt namn, suprise! Men vet ni vad jag hittar? ALLA andra uttbytesstudenter i skolan under rubriken "Academic Letter". Så alla av de får ett freaking "Academic letter" och jag får inte ens en "Academic pin".

Därav min rubrik.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0