Året 2009

Ok, kan ju börja med att säga att mitt minne inte är det bästa. Men jag ska försöka att komma ihåg!
update: Vilken tråkig review detta blev, men aja! ;)
update: bilder kommer!! Blev något fel när jag försökte lägga in de förut, ville inte fungera. Ska försöka igen, men kommer nog inte ha tid idag! Men jag skriver när jag har bilderna .

Januari:

  • Började det nya året uppe i fjällen.
  • Kommer även ihåg att skolan blev jobbigare och jobbigare och jag hade absolut ingen lust att börja en ny termin. Men med nya lokaler och söta klasskamrater så tog jag mig till skolan.
  • Spenderade mycket tid i olika biografer med olika vänner och blev även många fikan denna månad.
Februari:
  • De sörsta saken jag kommer ihåg från här är att jag tog mig i kragen och bokade en intervju hos EF. Det är väl typ det enda jag kommer ihåg....
  • Köpte ny ipod tydligen (kollar arkiv på min blogg) om någon är intresserad.
  • Var på Singing Bee med Petra, Felicia och Oliver, vilket var väldigt kul.
  • Jag och Jossan tog även tag i våran "Stockholm by night" fotografering, tog några (många!) veckor innan vi gjorde det, men vi gjorde det!
Mars:
  • Spenderade sportlovet på skidor i fjällen, som alltid ;)
  • Tog även tag i mitt biotittande igen och började med att kolla på "Friday the 13th" och trodde jag skulle dö i ungefär 1 1/2 timme.
  • Snön hade smält bort från Stockholm men kom icke så välkomnande tillbaka.
  • Målade om senior-lokalen en hel helg med fina vänner, gud vad kul vi hade, haha.
  • Började fotokurs som jag fått av mamma&pappa i julklapp.
April:
  • Var i USA för första (men inte sista!) gången. Dagarna spenderades i och runt om San Francisco.
  • Kommer även ihåg att jag blev sviken av en kompis, men gjorde aldrig någonting åt det.
  • Enligt min BDB så spenderade jag väldigt mycket tid med Disa, och det stämmer nog ;) <3
  • Sandra och jag fick även varsin coolstämpel då vi gick hem från scouterna för att titta på Madicken (och i Sandras fall, även gråta ;))
Maj:
  • Spenderade en helg på Öland med seniorerna. Tog ett tag att komma dit, men tillslut kom vi dit. Och det var kul !
  • Hade nationellaprov i skolan som jag trodde jag skulle spy på vilken sekund som helst.
  • Träffade masa nya vänner, var typ träffa-vänner-månaden.
  • Red upp LB:0 (I think) och klarade det, who!
Juni:
  • Fyllde år!
  • Återträff på KS, vilket kändes konstigt på ett sätt då alla har gått vidare i sitt liv. Men kul att träffa lärarna igen!
  • Hade min sista dag i BC1A, I miss you guys <3
  • Var på lite studentmottagningar åt höger och vänster.
  • Hade en underbar midsommar hemma hos Disa Fisa.
  • Var hemma hos Oskar för första gången och blev förälskad i hans hus, ;)
  • Spenderade några mycket varma dagar nere hos min Mormor och Morfar.
  • Vi köpte en söt liten katt, dock inte så liten längre, Donna.
Juli:
  • Var vid stensjön med lite kompisar och tältade. DET SPÖREGNADE NÄR VI GICK HEM, HAHAHA. VILKA MINNEN!!
  • Var på amerikanska ambassaden, vilket place. Usch.
  • Spenderade 10 UNDERBARA dagar med min scoutvänner på Tellus, UNDERBART!!!! <3
  • Gick lite för långt i stan med Christoffer vilket resulterade i skavande fötter.
  • Fick en värdfamilj.
Augusti:
  • Var på Prideparaden för första gången, mycket kul.
  • SPENDERADE MYYYYYCKET TID MED VÄNNER. 24/7, liksom.
  • Packade som en galning, hatar att packa..
  • Hade avskedpartay.
  • Flög själv för första gången, och inte någon kort distans.
  • Var lite överallt i Wisconsin.
  • Började tennisen på en High School
September:
  • Satt min fot i en riktig High School
  • Homecoming!!
  • Började pratade med en söt kille härborta.
  • Var på min första amerikans football match
Oktober:
  • Firade en typisk amerikansk halloween, men utklädnad och trick and treat.
  • Var i Chicago med utbytesstudenter från Green Bay
  • Hade min förta choir concert
  • Började verkligen upptäcka hur mycket läxor men får i en High School
November:
  • Firade min första Thanksgiving
  • Shoppade som en galning i 12 timmar på "Black Friday"
  • GICK hem från skolan för första OCH sista gången
  • Såg New Moon på bio
  • Började verkligen ta tag i mitt liv och träffa vänner oftare här
  • Började få lappar av olika killar
December:
  • Hade min audition för musikalen och kom med!!
  • Var på min första basketball match här
  • Firade amerikansk jul * 2
  • Började bli gladare och gladare då skolan började gå jättebra och även börjat komma väldigt nära vissa vänner.
  • Köpte en ny kamera

Kommentarer
Postat av: T

Amerikanska ambassaden i Stockholm tyckte jag var ytterst trevlig, gammalt amerikanskt godis i automaterna, bara en sån sak =)

2010-01-01 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0