Just idag är jag stark

Jag tror jag har svårt att uppskatta vad jag har här när jag vet att andra har det så mycket bättre. Avundsjuka kallas det och det är någonting jag har alldeles för mycket av.

Det blir det man gör det till. Så sant som det är sagt. Jag påminner mig om det varje dag. Om jag inte försöker lyckas med saker här så kommer jag inte heller att göra det.
Och ärligt, jag vet inte folk har det bättre, folk kan försöka visa sig starka i sina bloggar och säga hur bra de har det. Men på andra sidan skärmen så kan det vara helt tvärtom. Jag har ingen aning.

Men i min blogg tänker jag aldrig försöka påstå något för att få det att låta som detta är rena himmelriket. Varje dag är en ny utmaning, vissa dagar lättare än andra.
Jag säger inte att jag inte tycker om utmaningen (älskar utmaningen). Men det är tufft liv vi alla utbytesstudenter lever härborta, det är inte lätt att vara så långt ifrån de man älskar mest av allt.

Men vet ni vad?
Jag ångrar mig inte en sekund att jag beslutade mig att åka. Detta är det bästa beslutet jag gjort i hela (än så länge) mitt liv.

Nu ska jag ner och äta middag, sen fixa lite h/w jag har tills på Måndag. För är upptagen största delen av helgen så det är lika bra att få det gjort nu. Jao.


Random bild men bildtexten får bli.
Folk tar inte ner toalocket efter de gjort sina ärenden på toaletten.
Lite smått irreterande ibland....

Kommentarer
Postat av: eva

Puss på dig! Är på konferens och sover borta i natt. Ligger i en skön och icke grusig säng. Lite sent men helt okej. Snygg tröja. Känner igen den. /eva

2009-10-29 @ 00:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0