Massor av känslor.

Jag är arg för att idag hade jag min sista tennismatch någonsin i ett high school lag i USA. Jag får vänta i fyra timmar innan jag får spela. Hur länge får jag spela då? TIO MINUTER!!! Varför så lite? Jo, för det blev mörkt. Det förstår väl jag också, men tio minuter. Seriöst.

Jag är irrterad på mig själv för igår hade jag en jättedålig kväll. Kom hem från skolan, somnade direkt. Vaknade av att Tim väckte mig och sa att det var middag. Fick jättedåligt samvete för att jag somnat. Efter middagen tar jag en dusch, går upp till mitt rum och pluggar. Är sedan så trött att jag somnar. Vaknar upp har dåligt samvete för jag aldrig sa godnatt till Lori och Tim. Men de hade redan gått och lagt sig så det var försent.
Idag vid middagen säger Tim att nästan gång du är uppe på ditt rum och pluggar kan du väl komma ner och säga godnatt innan du går och lägger dig?
Jag hatar när folk blev besvikna på mig, jag vill vara den här studenten de tycker om. Den felfria , you know. Jag försöker verkligen.

Jag är ledsen för att Lori frågade mig förut om jag ville att de skulle bli min riktiga värdfamilj. Jag kunde inte svara för jag visste ärligt talat inte.
Vill stanna för de är helt underbara människor och jag trivs jättebra. Vill stanna för att de vet hur de är att ta hand om en utbytesstudent så de har koll på allting. Jag får ofta information innan alla andra angående saker vi ska göra och kan vara med och påverka.
Jag vill byta familj för att förhoppningsvis få ett syskon. Har märkt att det är jättetråkigt att vara ensamt syskon. Jag vill byta för att se hur en annan familj kan vara som kanske inte haft någon utbytesstudent förut, de kanske tycker de är lite mer spännande än vad Lori & Tim gör. Jag vill byta för att Lori och Tim snackar ofta om misstag deras andra utbytesstudenter gjort och jag vill inte göra samma sak vilket gör att jag känner väldigt stor press.
Men nu är det så att jag inte har något val längre. Nu har de snackat med Tom&Ann (mina IEC) om att jag kan stanna här. Så nu kommer jag bo här hela året.
Så jag är ledsen för jag inte hann snacka ut med Lori och Tim om det innan de pratade med Ann&Tom. Men kände att jag behövde tänka, dock fick jag mindre än en dag tydligen. Kan säkert snacka om det nu, men vet fortfarande inte hur jag ska lägga fram det, så det spelar ingen roll....I think.

Jag känner bara att vissa dagar passar jag inte in här. Vissa dagar vill jag bara stanna på mitt rum för jag vågar inte gå ner till Tim and Lori för jag vet inte vad jag ska säga eller göra. Det känns bara så menningslöst. Men sen får jag dåligt samvete för jag bara sitter på mitt rum. Så då gå jag ner, men där är jag som luft, så då går jag alltig upp igen.

jag vet inte varför jg inte berättat det här tidigare. Tror jag har försökt ljuga för mig själv att det är bra. Tänker man positivt så blir det positivt. Men just nu känns ingenting positivt.

Kommentarer
Postat av: Håkan

2009-09-30 @ 08:43:41
Postat av: Håkan

Hjärtat mitt! <3

Det är precis så här det är att vara utbytesstudent.

Man är ensam med sina känslor, utan närhet till sin familj och vänner som man vant sig vid och som man vet hur man skall förhålla sig till. Man omgivs med en massa nya människor som man inte känner men som man ändå skall försöka leva ett normalt liv tillsammans med. Man står inför massor av dagliga beslut, små som stora som påverkar ens tillvaro och som man måste fatta dem alldeles själv. Och man vet inte vad man skall bestämma och man ångrar sig ofta.

Och man känner sig jätteensam!

Och det är precis så det är och det är precis det som gör att man växer som individ och kommer hem med ett gigantiskt självförtroende.

Men visst gör det himla ont ibland...

Massor av kramar!!!! <3

2009-09-30 @ 10:03:58
Postat av: eva

Lilla gumman så här är livet. Man ställs in för beslut som är helt upptill en själv att ta. Beslut som kan påverka både ens egna känslor och andras. Sen att det är lätt tro att gräset är grönare på andra sidan gör det hela inte lättare. Många gånger hjälper det att prata om det med dom som berörs och kunna beskriva sina dilemmor.



Älskar dig och är helt övertygad att du tar det igenom det här på bästa sätt. Och det är bara du som kan göra det.



Du, nu blev jag nyfiken. Vilka misstag har andra utbytesstudenter gjort?



/Eva

2009-09-30 @ 13:15:47
Postat av: Margareta

Stackars lilla du, inte ska du vara så ledsen. Jag ska försöka få igång min mail som krånglar så det blir lite lättare att prata med dig. Jag tror jag förstår hur du känner dig, men det hjälper ju inte så mycket. / Kram !

2009-09-30 @ 13:28:07
Postat av: Anna

Vill säga att du är stark och att det kommer att ordna sig! Lycka till!

2009-10-02 @ 21:14:25
URL: http://annafilippa.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0