9/11

Idag har jag haft en otroligt dålig dag, egentigen vill jag bara sova och glömma bort denna dag. Men när jag sedan blickar tillbaka vill jag ändå minnas den här dagen för det är saker som är värda att nämna.

Jag har i alla fall:
  • Haft mattetest. Det kändes bra innan provet när jag fick provet i handen kändes det inte så bra när jag hade gjort provet kändes allt skit. Så jag pratade med min mattelärare under hans study hall och då kändes allt bättre. Han är en jättebra lärare, tänk om jag kunde ha han i alla ämnen!
  • Haft chemistrytest, jättelätt true/false frågor....haha!
  • Haft geography quiz, gick helt ok.
  • Haft musik test, amgad säger jag bara. "Hej jag måste öva"
  • Fått reda på att choir ska uppträda på homecoming, ska sjunga national sången. Jag kan de tre första menningarna, cred till mig?
  • Kollat på "America Remembers" en film om 9/11. Otroligt bra film och otroligt bra gjord. När de första planet kraschar så har de tagit filmer från alla fyra vinklar Det värsta var när man såg bakifrån, det var hemskt!
  • Lämnat in min essay....känns sådär. Om jag tolka frågorna rätt känns allt bra om inte så känns det inte bra. Men jag tror jag fattade de rätt.
  • Haft två tysta minuter.
  • Haft konditionsträning på träningen.
  • Tom & Ann (min IEC) plockade upp mig från träningen så åkte vi och åt. De skjutsade sedan hem mig, jag hoppade in i duschen, i kläder, sen in i bilen för sedan åka till...
  • Football game! Som vi vann med 35-23, who!
  • Råkat lägga pengar (dock inte mycket, som tur var!) i min ficka, som jag har håll i. Stannade de där? Nej. Detta hände innan matchen börjat så jag var på rätt dåligt humör först + att jag var jättetrött. Men det höll inte länge. Efter några minuter efter matchen börjat så hade man inte sina tankar annat än på matchen.
Så jag har haft en fullspäckad dag, har inte hunnit tagit det lugnt överhuvudtaget. Men nu är jag hemma, sitter här med glass och färsk frukt. MUMS!


Sen vill jag säga GRATTIS till min Mormor som har namnsdag idag (hos mig i alla fall!) Så grattis på dig :)


Nu när jag blickar tillbaka på min dag så ser den relativt bra ut så den kanske inte var så dålig som den kändes. Haha!

Kommentarer
Postat av: Margareta

Woh, vilket flyt ! Matteprovet godkänt (algebra är svårt tycker jag), Kemiprovet svarsalternativ, Kören ska sjunga på homecoming-så kul, Fotbollsmatch när hemmalaget vann-måste vatt bra stämning !! Vad heter laget?

Bra när du börjar få tillbaka prov nu också, ser var nivån ligger, vad de kräver.

Lite kul det här när man börjar tänka på engelska istället för på svenska!

En annan sak. För ett tag sen läste jag ju en del andra utbytesstudenternas bloggar du har länkar till. Frågan är om det var en tjej som faktiskt inte kom iväg, hennes blogg slutar med att hon väntar på placering o familj.( Jag tror att det var en annan organisation dock.)

Tur det löste sig så bra för dig. (Jag såg också 2 tjejers bloggar som slutade på flygplatsen, vad hände sen tro?)

Kikar du på några av de andras bloggar? Ex.vis har du sett att en tjej som är placerad i Tennesse har dresskod i sin skola, tom på gymnasikkläderna?

Ha en trevlig, avkopplande helg! / Kram Maggan

2009-09-13 @ 02:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0