Svininfluensan

Skolor runt om i hela USA har börjat stänga ner för några dagar för att förhindra att den ev. svininfluensan sprids.
Jättemycket elever saknas, inte bara på Bay Port utan på andra skolor. Såg även idag på Ericas blogg att skolan hon går på hade varit med på nyhterna. Jag då vill ju inte vara sämre, så, Bay Port var faktiskt med på nyheterna igår (det är sant) dock har jag inget videoklipp till de (ännu). Vad de handlade om var såklart....svininfluensan. De misstänker att den går på Bay Port också. Igår var mer än 300 elever sjukanmälda. De är en hel del. Vi är halvklasser i de flesta klasser för tillfället.

Lite roliga saker de sa på videoklippet Erica hade på sin blogg bland annat : "även en lärare har sjukanmält sig". En lärare har väl lika stor chans att bli sjuk som elever har? Kom inte och säg nu att det är svårare för en lärare än en elev att sjukanmäla sig. Eller såklart läraren har ett jobb att sköta. Men kan säga att här sjukanmäler sig bara eleverna om de är sjuka, då menar jag riktigt sjuka.
En liten förkylning eller lite feber är ju ingenting. Nej, har du svininfluensan, DÅ är du sjuk.
Sen sa de även "There are more empty seats than students" Så sant som det är sagt.
Sen också "There are more hand sanitizer than students" HAHA! Ännu mer sant. Alla har en egen i väskan. De finns i alla klassrum. Överallt och man använder det hela tiden, haha ! Men det finns de som har olika dofter, så ibland tar jag det bara för det luktar så gott. Jag är störd jag vet.

Avrundar detta inlägg med, j*vla huvudvärk.


Kommentarer
Postat av: Lena

Det är väl inte influensan som du har åkt på? Krya på dig. Kram Lena

2009-10-08 @ 02:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0