Skolan

Lite kul jag har märkt i skolan. Det är att min förmiddag, eller halv förmiddagen går såååå långsamt och sitter och kollar på klockan hela lektionerna.
Men sen resten av dagen bara svischar förbi.

För mina två första lektioner Matte och Kemi, är roliga (nu var jag rolig, det är jättetråkiga) och kluriga, vilket gör att jag måste använda min hjärna och det orkar inte jag så tidigt på morgonen. Så det två lektionerna känns som en evighet.

Sen har jag choir och den går SNABBT, för snabbt. För jag vill sjunga sjunga sjunga hela tiden!
Sen har jag lunch vilket går snabbt också.
Sen har jag Geography vilket går snabbt. Vi kollar bara på film typ alla lektioner. Ska börja kolla på Happy Feet denna vecka, då kanske ni förstår hur slapp lektionen är? ;)
Sen har jag Study Hall, där jag antingen sitter och spelar spel med kompisar, sover, eller helt enkelt pluggar.
Sen har jag Gym vilket är en kort lektionen eftersom en del av tiden går till att byta om. Så själva "idrotten" varar i högst 20 minuter.
Sen har jag multicultural literature där vi nu läser *host*sover*host* en bok varje lektion och kommer väl göra det några veckor framåt. När vi inte läser diskuterar vi allt möjligt och jag som älskar att diskutera, hihi :)
Sist har jag social studies, jättetråkigt lektion men väldigt slapp. Som idag pratade min lärare om sin dotter i typ 20 minuter (dvs halva lektionen). Så ja, det är rätt soft.

Men jag klagar inte att dagarna går fort. Att jag känner det fortfarande efter en månad måste vara rekord. Vanligtvist brukar jag känna så i kanske....två dagar. Sen är jag trött på skolan.



En sak jag inte gillar att ena dagen är det frost på morgonen, andra regnar det och tredje är det sol. Varierande väder...hm ja!

Kommentarer
Postat av: eva

Vädret verkar vara precis som här då. Har du ingen tennis längre? Vad gör du då istället? /Eva

2009-10-06 @ 09:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0