Horses

Lori försöker verkligen hitta något ställe som jag kan rida på, haha hon är hur gullig som helst.
Tidigare ringde hon till en familj som har hostat förut, de har haft 13 (!) utbytesstudenter, dock inte samtidigt! Men i alla fall de har, eller nej det hade, hästar förut men efter de slutade hosta så sålde de hästarna för deras döttrar hade tappat intresset och föräldrarna hade inte tid längre.
Men det var inte det jag skulle berätta nu. Nej, det var att mamman Linda ringde precis tillbaka och snackade med Lori. Sen ville hon snacka med mig, glupsk tänkte jag , hatar att prata i telefon med folk jag inte känner speciellt på engelska.
Jag börjar med ett "Hello". Sen är det en som börjar babbla på i andra änden....på svenska. Haha, det tog mig typ flera sekunder innan jag regerade att hon pratade svenska. En sak var att hon lät precis som min faster Maggan. Haha, så jag blev lite förvirrad till en början. Sen gud vad konstigt det kändes att prata svenska inför Lori och Tim, har aldrig gjort det förut.
Men vi pratade i alla fall på om hästar och saker om det. Hon ska tänka på saken några dagar och höra av sig till sin "kontakter" och se vad hon kan hitta till mig, jippi :)

Dock sa hon att "engelsk ridining" inte är så vanligt här (det är ju det som är vanligast i Sverige). Nej, utan western ridning är väldigt vanligt här. Och hon sa att jag nog skulle tycka det är kul att testa något nytt när jag är här och såklart sa jag ja! Hon sa även att det är nog bra att jag testar något nytt för nivån på ridningen här (speciellt på ridskolor) är inte hög över huvudtaget. Så jag skulle bli besviken om jag red på med engelsk ridning. Men testar jag något nytt så kommer jag ju vara en nybörjare och då gör det ju ingenting att nivån inte är så hög, haha!

Men ytterligare en sak, ridning är vanligare öst och väst (I think she said that) om Green Bay. Men just i detta området är det inte så jättevanligt med ridning. Men aja, jag håller tummarna för hon hittar något. Måste inte vara jättespeciellt vill bara vara med hästar, ta hand om hästar, sitta på en häst, you name it.

Långt inlägg, sorry!



1. Jag och Kåre
2. Jag och Business
3. Jag och Goliat
4. Ridning ute i skogen i fjällen med mamma och moster :)
5. Jag och Cassis

Kommentarer
Postat av: eva

Hej! Håller tummarna för att du hittar något när det gäller ridning. Western tror jag ska skulle passa dig. /Eva

2009-10-12 @ 13:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0