Den här helgen har varit kanonkul

Fredag:
Den började i Fredags när jag kom hem från skolan. Jag slängde ihop lite kläder på typ 10 minuter sen var det bara att hoppa i bilen. Jag, Lori och Tim åkte först hem till Violetta och plockade upp henne sen åkte vi till biluthyrningen där vi skulle möta Fritz och Fritz värdpappa som skulle köra bilen. Sen självklart Tom och Ann (min IEC) också. När vi kom fram var Fritz och värdpappa där men inte Tom och Ann. Det hade tagit lite längre tid än vad de trott så vi fick sitta där och vänta i ungefär 1 ½ men vi satt inomhus så det var lugnt. Och med en White chocolate mocha i min högra hand så gick timmen väldigt fort.

När de kom så hade de plockat upp alla andra utbytesstudenter i Oconto, en stad brevid Green Bay. Så Douglas (Fritz värdpappa) och Ann + 11 ungar packade in sig i en minibuss. Sen började vi resa ner mot Chicago. Cirka 4 timmar senare så var vi framme vid vårt hotell. Incheckningen gick väldigt kvick och jag + mina rumskamrater gick upp till vårt rum och duschade (dock inte samtidigt). Sen kom även lite andra flickor över till vårt rum så satt vi och snackade ett tag. Men sen blev alla jättetrötta så alla försvann in till sin rum och ner i sina sängar. Jag somnade typ direkt efter jag lagt mig ner i sängen.

 

Lördag:

Vi skulle äta frukost vid 07.00 så 06.40 ringde alarmet. Lagom trött var man, det var inte många timmars sömn man hade fått!

08.00 så samlades vi alla i receptionen, nu hade vi utökat till 27 kids och 6 adults. Två från Tom och Ann grupps hade kommit senare med Lori & Tom. Sen hade resten från någonstans i West om Wisconsin kommit också.

Först åkte vi alla till O'hare för att sedan därifrån ta taget till downtown Chicago. Där skiljdes vi åt och alla åkte och gjorde olika saker. För alla hade vi fått bestämma vad vi ville göra under dagen, det var allt från shoppa, olika museeum , aquarium m.m.

Jag och 8 andra ungar + en vuxen (Debbi) tog bussen till Sheed Aquairum. När vi kom fram möttes vi av en JÄTTEKÖ. Vi ville absolut inte stå i den kön, och det gjorde vi inte heller. Vi hittade en annan kö som dock bara var för folk som hade barnvagn eller rullstol (och det hade ju inte vi). Men ingen sa någonting så efter ungefär en halv timme i kö så var vi inne. Alla hade pratat jättebra om aquariumet , men det levde inte alls upp till mina förväntningar.

En sak som dock var rolig var en 4-D film jag, Linnea och Debbi gick på. Filmen bjöds oss på allt från att spruta vatten i ansiktet på en, få stockar i ryggen och få möss springande vid fötterna.

 

Efter det så åkte vi till Sears Tower (förövrigt så började det regna precis när vi gick av bussen, whoo!) där vi mötte alla andra grupper. Vi möts av en kö som inte är så lång. Men efter ungefär 10 minuter i kö så säger en tjej ”från den här punkten så kommer det ta ungefär 90 minuter att komma upp till toppen”. Då började massor av människor gå ut ur kön (ingen från vår grupp) och då tänkte vi ”ha, det här kommer ju gå snabbt”.

Först en kö i 10 minuter, sen en annan kö i 40 minuter, sen en i 15, sen en 20 minuter och sedan en i ungefär 20 minuter. Så ja, det tog nästan 2 timmar. Var det värt det...? Nja, trodde man skulle få ser mer för pengarna. Vi var uppe i ungefär 15 minuter för sedan fanns det inget att kolla på längre, så lite putt var man.

Sen när vi var nere så saknas några ungar så det blev det ännu mer väntan.

 

Efter det åkte vi till Navy Pier för att äta och kolla på fyrverkerier. Fyrverkerierna var typ bara i färgerna blå,rött och vitt, stolta över sitt land? Hm....ja!

Efter det började vi vår resa hemåt, dock gjorde vi stopp på b.la. Hard Rock Café för folk ville köpa saker.

Men 02.28 parkerade vi bilen på parkeringen och var lagom trött, det var bums i säng.

 

Söndag:

Frukost vid 8:30, lite trött var man allt. 10.00 samlades vi alla i receptionen. Då packade vi in oss i alla tre bilar och åkte mot en STOR mall. Runt 300 butiker, helt sjukt, och sjukt stort. 3 timmar hade vi på oss, var lagom mycket.

Jag gjorde en shoppinglista innan så jag visste vad jag behövde och ungefär vilka butiker jag behövde gå in i för att hitta det.

Efter en massa kortstrul, dumma ATM, jobbiga försäljare, massor av Björn Gustafsson imitationer, massor av skratt och en jättegod jordgubb/blåbärssmoothie packade vi in oss i bilarna igen. Vår bil var nu PROPPfull av alla shoppningkassar, lol.

Kom hem till Green Bay runt 7. Då hade Tim gjort en jättegod kyckling med pastasallad Kändes väldigt bra med sallad efter all skräpmat hela helgen (inte ok!)

 

 

Långt inlägg, jag vet!

Bilder och filmer i nästa inlägg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0