Borde man skaffa sig ett liv kanske?

Jag känner att jag verligen inte har något liv här. Efter skolan åker folk antingen hem och pluggar eller har träning. Vad gör jag då? Åker hem också såklart.
Jag vill göra någonting efte skolan. Jag vill träffa kompisar, jag vill bara hänga, jag vill bara va.

Just nu känner jag att jag slösar bort mitt år med att göra typ ingenting. Tiden kommer snart bara flyga iväg och jag kan ju inte komma hem och känna att jag inte levt ut mitt år som jag vill.

Så jag måste för sjutton sparka mig själv i röven och hitta på någonting efter skolan om dagarna. Vad som helst, bara gör någonting.

Oh, varför ska saker vara så svåra? Eller det är ju inte direkt svårt, det är väl jag som komplicerar det.

Jag trodde saker skulle vara lättare än vad de faktiskt är. Så jag säger bara till er som ska åka som utbytesstudenter, tro ingenting. Ta saker som det kommer istället.

Jag vet att om jag bara får ut tummen ur röven så kommer jag göra saker efter skolan. Jag vet att det är jag som måste ta initiativet om jag vill göra någonting efter skolan med någon. Jag måste ta första steget, usch.

Aja, jag kan göra det. Jag vet att jag kan.
Jag måste vara beredd på att få nej:n. Jag hatar nej:n men det är såna smällar man får ta ibland för att lyckas här i livet.


Ensam är stark.


Kommentarer
Postat av: m

Du kommer nog på något i morgon att göra! Njut av den trevliga helgen ett tag, det verka som ni haft fantastiskt roligt! God natt i Sv o om ngr tim USA. Återkommer. <3

2009-10-22 @ 02:32:52
Postat av: Hanna

Hej, jag vet precis vad du känner! För mig är det likadant, skola och sen hem. Förut hade jag tennis efter skolan men säsongen är över:( Jag vill göra ngt kul och göra det bästa av varje dag, ett år går så fort!

Har du lätt att prata med nya människor?har du fått många vänner?

2009-10-26 @ 07:07:41
URL: http://hannasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0