Bestämda platser

Tänkte skriva lite hur det är med skolan om vi har bestämda platser och så.

Matten har vi bestämda platser på, dock flyttar vi runt lite ibland för omväxling.

Kemin har vi också bestämda platser eftersom vi har en labbpartner, då måste vi även sitta brevid denna person. Dock så har vi bara "labbat" EN gång. Det var inte ens någon labb, vi skulle göra koolaid (en dryck).

Choir har vi också bestämda platser eftersom vi är olika sektioner. Så här kommer vi aldrig byta plats.

Lunch nu undrar ni säkert varför jag skriver med lunchen här. Jo men det är så att det är en sak jag vill berätta angående lunchen. Vi har inga bestämda platser på lunchen, det skulle ju vara lite jobbigt. Men på något sätt har vi alla bestämda platser ändå. Jag sitter alltid vid samma bord, på samma hörn av bordet , med samma människor alla dagar.
Så det är inte skrivet att vi ska sitta där, men alla har sina egna bord så det finns ingen chans att bara sätta sig vart men känner sig för. Och att jag sitter på samma ställe av bordet varje dag, alla andra gör det också. Så när jag t.ex. tittar rakt fram ser jag alltid samma människor alla dagar.

Geography har vi inte bestämda platser. Men alla sitter fortfarande i samma bänk som vi satt i första dagen i den klassen. Ingen har heller bytt bänk någon dag. Alla trivs väl där de sitter antar jag.

Study Hall har vi bestämda platser. Men efter folk har gått till the libary eller andra ställen så flyttar folk.

Gym har vi bestämda platser på när hon tar närvaron. Sen när vi börjar lektionen blir det ju liiite svårt att ha bestämda platser.

ML har vi bestämda platser. Dock tror inte jag vi måste sitta där. Men läraren är ny och har inte lärt sig alla namnen så det underlättar för henne om vi sitter på samma plats då hon har en lista på vem som sitter var.

Social Studis har vi också bestämsa platser. Dock gör vi typ uppgifter varje lektion och då flyttar alla, läraren är inte jätteöverlycklig med det men ingen bryr sig.

Så som ni ser så har vi bestämda platser på nästan alla lektioner. Jag sitter brevid bra personer på alla klasser så för mig för det ingenting att vi inte kan bestämda vart vi ska sitta. Det är rätt skönt att ha bestämda platser för då berhöver man aldrig vara rädd att man ska behöva sitta själv.

Kommentarer
Postat av: en vän i californien

Ja dem ligger verkligen före oss i matten! Men jag är ganska chockad över dethär ,ed skolan överlag ändå. Den är verkligen inte så lätt som jag trodde att den skulle vara :P Den är inte svår, det är bara svårt att hänga med i tempot tycker jag. Dessutom när det är så många ämnen varje dag vilket resluterar ca 5 läxor varje dag. Väldigt irriternade hha...

2009-10-21 @ 01:47:25
URL: http://victoriausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0