I am hooooooooooome

05.09 pm

Nu
är jag hemma, sköööönt. Är så himla trött, lite konstigt då jag sov 10 timmar inatt. Förstår ni 10 timmar, haha bra jobbat Anna (Y).

Vi hade blockday today in school. Så jag hade bara Matte, Choir, Study Hall och ML.
På matten spelade vi jeopardy för att se så vi kunde allting inför vårt test på Fredag. Kan meddela att vi inte kunde allting...

På choirn sjöng vi och så sjöng vi och så sjöng vi ännu mer. Men det är sååååååååååå kul.
Hade ingen study hall hade choir-lessen instead. Det är 20 minuter varannan vecka man sjunger själv med vår lärare. Dock så fick jag vänta 45 minuter innan det var min tur, men jag var inte själv att vänta. Det var folk som gick till choirn för att äta för de inte ville sitta i matsalen. Så vi satt där och sjöng, dansade och skrattade.
Sen var det min tur och nu sitter en av låtarna klistrade i min hjärna, och det känns toppen. Killen som skulle ha varit efter mig var sen så jag fick massor av tid, det gillas (Y).
De resterande 20 minutrarna på lektionen spenderade jag med några killar i min choir som precis som de killarna innan min choirn-lesson satt och åt vid choirn istället för matsalen. Så vi sjöng och skrattade (ingen dans för vår del....).

På ML så var det en tjej där som snackade om Islam. På tal om ingenting så berättar hon att hon har bott i Holland och England.
Vår lärare frågar då om det är någon som varit i Europa. Jag räcker då (såklart) upp handen och allar börjar skratta. Sen så säger jag:
"Have you been in Sweden"
"No, I have never been there"
"Ok, to bad for you, it is a nice conutry."
Så skrattar alla igen, tror jag. Eller så var det något annat jag sa som de skrattade åt i alla fall. Jag tror att mitt misstag jag gjorde för en månad sen är bortglömd.

Nu kommer det roligaste från hela dagen:
När jag var påväg till bussarna så ser jag en lapp med "Musical Dance - again. For you that missed the last time or just want to dance. Wednesday November 18th 2.45-3.15ish PAC". Jag kollade på min mobil, 18 November 2.46. Buss eller dans? Eh, go for it Anna. Run. Så jag sprang till PAC där de precis gick upp på scenen. Vi gick igenom dansen typ hundra gånger, det mesta satt efter första gången men det var en sak som verkligen inte funkade för mig. Det är den delen man använder sina armar och ben samtidigt väldigt mycket och det är något jag är väldigt dålig på!
Efter det gick jag och skrev upp mig för audition så November 30 2.55 Sing/drama audition and 3.25 Dance audition.
Jag var sedan på min väg mot entren för att ringa hem och tigga skjuts. Då ser jag två killar som står och övar på dansen från musikalen också den delen jag har svårt med !! Jag säger "Hey, I hate that part of the dance" de vänder sig om och liksom umh...who is that? De sa det inte men deras blickar sa, haha.
Men de hjälpte mig i alla fall med den delen av dansen så nu j*vlar så kan jag den. Vi stod där och dansade tillsammans minst 40 minuter, haha det var jätteroligt.

Påminnelse till mig: Snacka med Mr.Pufall and Mr.Martin tomorrow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0