Ny vecka

Idag är det Måndag, det innebär ny vecka. Ny vecka innebär jobb (för de flesta). Det innebär att att EF fortsätter sitt letande efter familj till mig. Det innebär att posten kommer varje dag. Det innebär att EF förhoppningsvis skriver (positiva) saker på min sida.

Allt man kan göra är att hoppas. Hoppas att jag får placering och familj OCH viktigaste av allt(eller inte) avresedatum. Vill ju veta när jag ska åka. Det EF sa var att de har flygningar mellan 21 Juli och 4 September, Onsdag/Torsdag/Fredag varje vecka. Så jag vet att jag ska åka där någon gång. Fast de dåliga är att med minsta marginal kan jag få mitt avrsedatum bara två veckor innan jag ska åka. Snacka om att panika packa då. Så det är därför jag vill ha mitt avrese datum så snabbt som möjligt :-)

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: sofie

    Åh jag ska börja följa din blogg. Jag ska också åka som utbytesstudent till USA 09-10 så det är kul att läsa om någon i samma sits :D



    Jag fick min familj riktigt tigigt, redan i januari. Hoppas du får familj snart! :)

    Jag skriver också blogg om mitt utbytesår så du får gärna läsa och slänga in någon kommentar då och då om hur det går för dig :D



    Kram

    2009-07-06 @ 11:24:36
    URL: http://mariabeatrice.devote.se
    Postat av: Miss Dramaqueen

    Fast det är ju rätt bra att få reda två veckor innan, två dagar hade ju vart värre! ;)

    2009-07-06 @ 11:35:48
    URL: http://itisart.blogg.se/lisa
    Postat av: Stephanie - blivande utbytesstudent i USA

    MMm, jag tänkte likadant när jag gjorde delstatsval. Jag valde första AZ, andra South Carolina och sista Oregon (fråga mig inte varför :P) Men de två första var aboslut för klimatet och den exotiska miljön. Fast nu är jag glad att jag inte hamnade i någon av sydstaterna, jag hade aldrig klarat fukten + att de är så kristna där. De det flesta tänker på är värmen när de väljer :P



    Jag har inte pratat så mycket med min familj. Min värdmamma är ensamstående och driver egen tandläkarklinik så jag förstår att hon är busy. Min värdsyster Emily har jag fått ett svar från men hon är upptagen med sommarlov :P Det är iförsig skönt för nu skapar jag inga höga förväntingar som kan bli krossade. Den tyska tjejen pratar jag med mycket och jag hoppas att vi funkar lika bra i verkligheten som vi gör genom datorn :)



    2009-07-06 @ 13:53:03
    URL: http://stephaniejf.blogg.se/
    Postat av: SaraChristina

    åå hoppas det blir kul :D vad ska du göra där? =)

    2009-07-06 @ 14:00:44
    URL: http://sarachristina.webblogg.se/
    Postat av: Jess

    Jag har vart utbytesstudent i Sydafrika (kom hem förra året) och det var en av de bästa sakerna jag har gjort i mitt liv! :D Hoppas du får åka snart. Du har verkligen ett äventyr att se fram emot.. så avis.

    2009-07-06 @ 20:27:01
    URL: http://yiskha.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0