Post office

Idag har jag varit på "the post office" äntligen, och aldrig mer kan jag säga. Först är jag jätteförvirrad vilken kartong jag ska ta så greppar bara tag i någon. Allting får inte plats men då är det precis min tur att gå fram så frågar killen i luckan istället vilken kartong jag ska ta.
Han ger mig en annan kartong och en massa papper jag behövde fylla i. Ger allting till han och han sitter och skriver in allting på datorn så det tar typ evigheter. Sen såg killen att jag hade lagt ner parfym och berättade att jag inte kunde skicka med de då det kunde explodera. "Oh, juste det. Tänkte inte på det", säger jag och river upp paket och plockar upp parfymen (som låg på botten....). Men han nämner detta med att det kan explodera för mig fyra gånger, bara för att jag inte är från USA så betyder det inte att jag är dum i huvudet.. Sen när det är dags att betala så fungerar inte mitt kort, seriöst liksom. Det hade inte heller någon ATM i banken så jag och Tab var tvugna att åka runt och leta efter en. Sen komma tillbaka och stå i kön igen.....dock kom jag till en tjej denna gång som jag hade lite bättre lycka med. Dock tog det tid eftersom hon behövde fylla i alla uppgifter på datorn igen. Det positiva var att jag fick det 7 bucks billigare än vad det hade varit om kortet hade fungerat första gången.
  1. sorry bror, du ska få fina födelsedagspresenter istället så jag var tvungen att ta ut din julklapp!!
  2. var irreterad och stressad och tänkte inte riktigt på hur jag la in paketen då jag behövde ta ut de och lägga in de flera gånger. Så jag håller verkligen tummarna att ingenting spricker. Om någonting spricker vill jag bara lägga mig ner och gråta.
Men köpte en ny kamera idag, den verkar helt ok och billig, men vet absolut inte om jag gillar den. Den fanns inte framme men de hade den i kartong vid disken. På bilden såg den smal och smidig ut och var silver. Tog upp den och kollade på den, den var svart, fungerar men silver var snyggare, helt klart. Men sen också, den är jättetjock. Eller inte jättetjock, men den är inte direkt smidigt. Men jag gav den ett försök, och den är ju bra....men oh jag vet inte. Den är en samsung och de är bra då jag redan har laddare för den med svensk kontakt.
Det postiva var att den endast gick på 115 bucks (tax inräknat) fick med ett 2 gb minneskort och fodral "gratis" (var inräknat i priset).
Men sen fanns det ju andra för liiite mer pengar, inte mycket dock, som jag var jättesugen på också men ingen av de fanns inne.....OH, BESLUTSÅNGEST!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0