Nothing else I can do

Usch dagen har varit hemsk. Har haft prov, inlämingar, en massa anteckningar ect. USCH!
Sen att jag har gått runt och varit nervös typ hela dagen har ju inte direkt gjort att dagen gått snabbare.

Har min första audition 15 minuter efter skolan. Först ut, gaaaaah var så nervös. Visste inte hur jag skulle börja eftersom jag inte hade någon och fråga (problemet med att vara först!). Hade alla "lines" i huvudet men får total hjänflipp. Så fick kolla på mitt papper stup i sekunden vilket jag hade sagt till mig själv INTE skulle hända.
Men sången gick bättre, gjorde verkligen allt för att leva in i sången. Rörelserna, rösten, minerna, allt jag kunde. Så det är ju bra i alla fall. Dock var jag så nervös i rösten att vissa toner lätt lite sämre än andra. Träffade i alla fall alla toner så det är ju bra det.

Sen var det är evighets väntan (två timmar, kände inte som någon idé att åka hem mellan) så var det tur för min dansaudition.
Tjejen som ska bedöma oss säger "you are going to dance the dance two times. The first time I am not going to grade you just trying to have fun. The second time I want you to nail it, I want to see movements all the time, but still have fun. SMILE"
Mitt under första dansen åker min hästsvans ur, försöker rädda min tofs. Varför vet jag inte väldigt onödigt för det gjorde att jag kom helt lost i dansen. OCH HON BÖRJADE SKRIVA PÅ SITT PAPPER!!! Hon skulle ju inte bedöma oss på första dansen, ohhhhh, hoppas hon bara ritade eller något....
Men andra dansen tog jag verkligen i allt jag hade och jag satt den (hoppas jag!)....

Men nu finns det inget mer jag kan göra, bara hoppas och hålla tummarna.
Det var grymt många som gick på auditions, då menar jag verkligen GRYMT många. Så lätt bäste man vinna.

Diggar btw att på drama/song part var man ensam och spelade upp för TVÅ peroner. On the dance part var du 5 personer och dansade för EN person...

USCH!

Åkte hem till Clara efter btw....tänkte om ni var intresserade :-)



Hannaa and Clara


Här hade de mesta börjat lämna byggnaden.
Men de var några få stackare som inte hade fått göra sin audition än.


Japp, vi har skyltar som den ovanför Ö-V-E-R-A-L-L-T!
Minst 4 utanför entren till skolan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0