Frågor

Jag har en fråga:

MAMMA, PAPPA, PATRIK, VERONICA, NALLE & DONNA , överlevde ni resan upp? :-) <3


Ni har några frågor:

maria: hur får ni reda på om ni har ledigt fr skolan, snowday, har ni schoolsoft typ? svara gärna:D
Svar: När jag hade min första (och ev. sista också) så ringde rektorn ut till alla familjer i skolan och berättade att vi hade snowday dagen efter. Han ringde cirka klockan 9.00pm på kvällen. Men sen så berättar de på nyheterna vilka skolor som har snowday. T.ex. dagen jag hade 2 hours delay så ringde inte rektorn hem. Men min värdmamma var uppe och kollade på nyheterna på morgonen där de berättade att Bay Port (m.fl.) hade 2 hours delay.

Dagny: Hej ANNA! Du är en "stor" och jätteduktig flicka redan nu!
Du ska veta att vi verkligen kommer ihåg DIG!

Mormor o Morfar

PS Men vi undrar är det Du som är på bilden? DS

Svar: Bild länkad i sista menningen! Och japp, det är jag på bilden. Liten och söt :-)

maria: ew äckeltårta haaha... går inte du på nån sport i usa? haha hur gör man m mensen om man ska duscha i omklädn rummet i såna fall?:P och det är så kort mellan lektionerna!
Svar: Jag spelade tennis fall season. Men nu är det winter season och för tjejer är det basket eller soccer och jag är lika dålig på båda så det var ingenting för mig. Tänkte köra track and field till the spring season, men nu när jag kommit med i musikalen så kan jag inte det längre. Ingen duschar i skolan, uräckligt men vi hade inte tid. Jag är lycklig då jag har idrott i slutet av dagen (har "bara" två lektioner efter). Men de som har första lektion duschar inte heller så det är usch!!

Felicia: ANNA!
Jag saknar dig :(
Men du! Jag kom på när jag tittade på något amerikanskt program att att alla cheerleaders har sina dräkter på sig i skolan! Är det så i din skola? :D
Svar: Haha, nej det är inte så. Eller de har haft de några gånger, samma dag som någon stor match, t.ex. homecoming. Men det är inte så att de har på sig sina dräkter varje dag :-)
Saknar dig med, <3


Hittade två icke godkända kommentarer med frågor från September. Lite sent att svara på de nu men gör det i alla fall ;-)

Frida: Å så trevligt!
Hur känner du dig nu när det har gått en månad? Saknar du familjen lika mycket? Är du glad?

Kram!
Svar: Jag har bara haft en riktig hemlängtan och det var när det blev lite tjafs här, då ville jag bara hem till trygga Sverige.
Men nu när det snart är julafton börjar den här jobbiga känslan äta upp mig mer och mer innefrån. Försöker inte tänka på Sverige och när jag gör det försöker jag hitta på något att göra. Det har gått bra, men nu runt jul börja det bli oundvikligt. Vill bara ha jul och nyår överstökat. Men annars är jag superduper glad, :-)

Margareta: Roligt att se de andra tjejerna o killarna i kören + hur ni tränar! Är väl ett bra träningssätt! (Killen som stod på en hand där var ju skicklig också, gymnast månne.) Ska ni sjunga vid homecomming o hur ska det gå t i så fall? På matchen, nationalsång i början, fler sånger osv ? / Maggan
Svar: Homecoming var ju då några månader sen, förlåt har helt glömt bort att svara !!! Men i alla fall så sjöng vi bara nationalsången i början av matchen inget mer. Så, det var typ in och ut. Fick komma in gratis i alla fall, så det var ju bra, höhö ;-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej anna! Vi överlevde resan. Tur va? Det var snö från Stockholm och hela vägen upp hit. Det snöade nästan hela tiden. Det var många plogbilar ute och det var väl bra men stundtals var de svåra att köra om. Bilen var proppfull! Jag ska ta kort och skicka till dig. Inte på bilen utan hur det ser ut här uppe. Jag förstår att det är lätt att få hemlängtan nu till jul. Tänk på att du kommer fira i jul i Sverige så många gånger att du kommer att tröttna på det. Det är kanske första och sista gången du får uppleva en jul i USA. Passa på och upplev allt! Sverige kommer finnas kvar. Hur blev granen? Går det bra med lori ? Camryn? Puss och kram från Eva

2009-12-21 @ 08:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0